Спря работата по летището Al Maktoum в Дубай, което е проектирано да бъде едно от най-големите в света с годишен капацитет от над 250 милиона пътници.
Строителната работа по съоръжението е спряна, а финансите са замразени, съобщи Bloomberg, позовавайки се на собствени източници, запознати с въпроса, но пожелали да останат анонимни заради чувствителността на темата.
Датата за завършването на първата фаза от летището, за която бяха предвидени 36 милиарда долара и която ще позволи на местната авиокомпания Emirates да утвърди позицията си като лидер на дълги разстояния, вече е отменена с 5 години - до 2030 година.
В изявление за агенцията от Dubai Airports заявиха, че обсъждат дългосрочния план, но се очаква при предприемането на следващи стъпки точните срокове да бъдат ясни. От компанията обясняват още, че целта им е да се възползват максимално от новите технологии, да отговарят на потребителските нужди и предпочитания, както и да оптимизират инвестицията си.
Икономиката на Дубай нарасна с най-бавни темпове от 2010 г. насам през изминалата година заради геополитическото напрежение в района и ниските цени на петрола. Туризмът също е в застой от 2017 година. Emirates пък внимателно обмисля как да разработи стратегията си за бърз превоз на пътници между различните краища на света. Допълнително усложнение е това, че компанията все по-трудно намира печеливши маршрути.
Най-новото засега летище - Dubai World Central - отвори врати през 2013 година, но обслужва само 11 пътнически авиокомпании. През 2018 година годишният капацитет на съоръжението нарасна пет пъти до 26,5 милиона клиенти вследствие на пътническия терминал, но броят на действителните клиенти е бил едва 900 000 души.
Според данните от октомври 2018 година след приключването на първата фаза на разширяването на летището, капацитетът би трябвало да се увеличи до 130 милиона пътници. В крайна сметка е предвидено летището да може да се справи с 260 милиона пътници, което е два пъти повече от клиентите на най-натоварените летища в света.