Германската промишленост се стреми да намери нови начини за транспортиране на товари като въглища до химикали, паричната е все по-честите ниски нива на водата на река Рейн. Това става все по-голям проблем за най-голямата икономика в Европа, пише Reuters.
Реката е дълга от 1230 км. и е световноизвестна туристическа дестинация. Тя е и търговска артерия за 80% от вътрешното корабоплаване на германската икономика на стоки, включително суров петрол и природен газ.
След дълго продължили периоди на ниско ниво на водата през 2018 г. и 2022 г. сега нивата на река Рейн отново са много ниски в части от реката, а това пречи на товарните кораби да преминават по маршрута натоварени с пълен капацитет.
През 2022 година 182 милиона метрични тона стоки са транспортирани по водните пътища на Германия, което е спад от 6,4%, спрямо този период на 2021 г.
Германската химическа компания Covestro транспортира над 30% от своите стоки
и получава по-голямата част от суровините за производството им през Рейн.
Изменението на климата донесе значителни предизвикателства пред Covestro, както и за други компании", коментира Уве Арнд, който ръководи работната група на Covestro за Рейн.