Намаленията на следващия "Черен петък" в САЩ са под въпрос заради търговската война на президента Доналд Тръмп с Китай, пише CNN.

Всъщност, американците, които ще пазаруват още тази седмица, най-вероятно ще закупят продукти, които вече са обект на митата.

Откакто новото облагане влезе в сила в края на септември, дамските чанти, парфюмите, портфейлите, шапките и кожените палта са сред общо 5 700 продукта от Китай, които вече се облагат с 10 процента мито - заедно с подаръците за спортните ентусиасти, включително колела, ръкавици за бейзбол и други.

За щастие на тазгодишните купувачи, цените все още няма да растат. Американските компании-вносителки вече са платили митото и цената на повечето продукти за този "Черен петък" вече са определени преди митата да влязат в сила, твърди Рик Хелфенбайн, президент на American Apparel and Footwear Association.

"Купувачите може и да се измъкнат този сезон, но през пролетта ще плащат повече", казва той.

Китай плаща цената за търговската война на Тръмп

Китай плаща цената за търговската война на Тръмп

Заради избора на обмитени продукти, засега потребителите в САЩ усещат минимален ефект

Следващата година може да е много по-различна, ако президентите на САЩ и Китай не успеят да постигнат търговско споразумение преди края на 2018 година. Ако това не се случи, Тръмп вече се закани да повиши митата от 10 на 25 процента.

"Ако достигнем 25 процента, тогава ще видим много по-голямо увеличение на цените за крайния потребител", казва Кристофът Шейкър, анализатор в консултантската RSM.

Търговци като Walmart и Target вече предупредиха, че митата ще доведат до по-високи цени.

Срещата между Тръмп и Си Дзинпин ще бъде следващата седмица в Аржентина по време на форума на Г20. Но постигането на споразумение далеч не е сигурно.

Джак Ма: Търговската война е "най-глупавото нещо на света"

Джак Ма: Търговската война е "най-глупавото нещо на света"

Китай ще внася все повече продукти, което ще отвори работни места и ще е от полза и за потребителите

По-рано тази седмица китайските преговарящи отказаха предварителна среща със САЩ. Във вторник американският търговски представител Робърт Лайтайзър публикува доклад, в който се сочи, че Пекин не е направила почти нищо, за да прекрати спорните практики.

Американският бизнес и политиците от двете партии са съгласни, че проблемните практики трябва да бъдат спрени, но не всеки вярва, че митата са правилният път. Някои производители и търговци вече заявиха, че митата ще доведат до загуба на работни места и по-високи цени за потребителите.

Освен това Тръмп заплаши, че ще въведе още мита върху стоки за $267 милиарда, ако споразумение не бъде постигнато.

Засега сравнително малко дрехи от Китай се облагат, но това може да се проемни догодина. Към момента САЩ получава 41 процента от вноса на дрехи и подобни стоки от Китай, 80% от аксесоарите и 73% от обувките.

"Изглежда сякаш тази и следващата година ще са два съвсем различни свят", казва Хелфенбайн.

Най-големите печелещи и губещи в Азия от търговската война между Пекин и Вашингтон

Най-големите печелещи и губещи в Азия от търговската война между Пекин и Вашингтон

Едни ще пострадат в краткосрочен план, но ще извлекат ползи в дългосрочен