Ферхойген е германският комисар за индустрията. Той е изказал становище пред германската телевизия ZDF в сряда, че малките държави членки могат да имат пълномощници, а не пълноправни членове в преобразената в бъдеще Еврокомисия.
„Малките държави членки ще извлекат повече полза от поста на заместник - комисар в някоя важна област, отколкото от комисар в гранична област" казва Ферхойген. „Нуждаем се от ефективна, малка и възможно най-компетентна комисия".
Комисарят е казал, че е отправил тези предложения като част от възобновената дискусия за отхвърлената Конституция на ЕС, която също цели да повиши ефективността на комисията чрез намаляване на размера й.
Така или иначе конституцията третира малките и големите членове по еднакъв начин, въвеждайки система за равноправна ротация за ограничен брой кресла в комисията - установени на две трети от броя на страните в ЕС.
Предлагайки позиции на заместници на малките страни членки, Ферхойген може да възбуди гнева на тези членове - като например Белгия, Люксембург, Словакия и Унгария, които се бориха да получат в текста на конституцията принципа на равнопоставената ротация, коментира EUobserver.
Позицията на Ферхойген говори за различни начини на мислене в самата Комисия - например с комисаря по комуникацията Марго Валстрьом, която предупреди миналата есен за „внимателно договорени дела" в европейските текстове.
В интервюто за ZDF германският комисар споменава и за други предложения за реформа на комисията, отиващи отвъд посоченото в конституцията.
Според плановете на Ферхойген, президентът на Комисията трябва да се избира от Европейския парламент - вместо да бъде гласуван от националните правителства - и той или тя трябва да определи нейните или неговите собствени комисари (в конституцията това е въпрос на националните глави).
„Намирам го за разбиращо се от само себе си, че изпълнителните власти [на ЕС] трябва да идват от избори" - каза Ферхойген с позоваване на европейските демократични традиции. Избраният шеф на комисията „трябва да подбира точните хора за задачите, които предстоят. Избраният президент на комисията ще е достатъчно интелигентен да се увери, че има политически и географски баланс".
Новият евродизайн на Ферхойген носи съществени прилики с идеите на френския кандидат - президент Николас Старкози от миналата година. Саркози също предлагаше президентът на комисията да се избира от членовете на европейския парламент, като му даваше демократичен мандат сам да избира членовете на екипа си.
Morientes
на 04.01.2007 в 23:59:47 #5Хе хе Браво бе Stalker разсмя ме как го измисли това точно мнение
stalker
на 04.01.2007 в 19:12:37 #4И друг пример - За 60 години съществуване ООН никога не е имала председател - представител на Великите 5 сили. Досега председатели са били - норвежец, швед, бирманец, австриец, перуанец, египтянин, ганаец и кореец.
stalker
на 04.01.2007 в 19:03:09 #3Ще му се на Гюнтерчо вицекомисарка - чАхкиня или нашенка! По възможност - с мерки 90-60-90. Ако комисарите са от големите държави, това със сигурност ще блокира еврокомисията, тъй като всеки от тях ще е много велик, за да отстъпи в дискусиите. Едно франсе или дойчо ще се пъне до последно, докато люксембургец, словенец или малтиец ще постави професионализма пред шовинизма. Да не говорим за техническите трудности, тъй като представителите на "великите" нации говорят само собствените си езици, а на малките нации по правило са мултиезични.
smirn0ff
на 04.01.2007 в 18:36:54 #2за това че се нуждаят от малка и компетентна комисия съм съгласен
Podroben
на 04.01.2007 в 17:13:13 #1Големите удрят по масата Оба+е следва да се спомене, 4е малките са пове4е. Трудното е да се координират, но не е невъзможно. Запо4ва истинската история на ЕС - времето на вътре6ните борби. &те наблйудаваме, как се формира федерално правителство от хора строя6ти кулата на Бабел. Разбира се, големите 6те имат предимство с пове4ето си гласове, но 6те трябва да стъпват внимателно, за6тото ако останалите не са доволни, могат да си излязат от този ЕС. Разработват се и методи това да не стане, въпреки недоволството на малките. Един от тези механизми е Еврото. Веднъж извадени от обрь6тение, държавните валути трудно 6те бъдат върнати. Това би струвало доста пари и бйурократи+ни усилия. Друг механизъм е този на единния пазар. Ако излезе6 от ЕС, после такива мита те 4акат, 4е моментално губи6 конкурентноспособност. Третият механизъм е свързан с патентите, работят го в момента. Ако това влезе в сила, ЕС 6те може да преследва криминално нару6ителиет на авторски права. Но обратната страна на медала е, 4е ако си имал патенти в ЕС и след това напусне6 съйуза, моментално ги губи6 на територията му. Никоя фирма не би искла да загуби това право и следователно би давала мило и драго да е в ЕС. Европа се превръ6та в блок от блокове, като целта е вън6ната стена да е много по-дебела и непропуска6та от вътре6ните. Ех, ЕС