Това се резултати от изследване, проведено от Европейския институт на търговските марки (European Brand Institute) за пръв път за Европа. Авторите на изследването са сравнили над три хиляди корпорации, работещи в 16 отрасли на икономиката и 24 държави.
Второ място с €29,831 млрд. заема френският производител на луксозни стоки LVMH, принадлежащ на най-богатия французин Бернар Арно (Bernard Arnault). Третото място отива в британската Unilever, произвеждаща потребителски стоки. Нейният бренд струва € 25,136 млрд.
Над половината от стойностните брендове са в потребителските отрасли - финансови услуги, потребителски стоки, телекомуникации и търговия на дребно. Там лидери са съответно Deutsche Bank, Unilever, Telefonica и IKEA.
В края на юли 2007 списание Business Week публикува списък на най-скъпите брендове в света. Първите четири са американски корпорации: Coca-Cola, Microsoft, General Electric и IBM. Nokia заема пето място.
Интересно е, че рейтингът на световните търговски марки, съставен в април от британският вестник Financial Times, показва друга картина - там първите четири са американските Google, General Electric, Microsoft и Coca-Cola, а пети е мрежовият оператор China Mobile.
Един от интересните резултати на изследването е, че силните брендове създават благосъстояние не само за компаниите, а и за националните икономики.
„Бъдещето на Европа зависи от силните търговски марки": има силна корелация между стойността на марките в дадена държава и БВП на глава от населението.
Установява се, че националните марки създават ръст, заетост и идентичност. Финландия с 31,14% и Швейцария с 26,13% показват най-висок коефициент „стойност на топ 10 брендове/ БВП", средното значение за Европа е 9,3%. В Румъния показателят е 0,05%, в България 0,48%, а в Русия 1,13%.