Най-скъпа търговска марка в Европа има финската корпорация Nokia, която струва €32,332 милиарда.

Това се резултати от изследване, проведено от Европейския институт на търговските марки (European Brand Institute) за пръв път за Европа. Авторите на изследването са сравнили над три хиляди корпорации, работещи в 16 отрасли на икономиката и 24 държави.

Второ място с €29,831 млрд. заема френският производител на луксозни стоки LVMH, принадлежащ на най-богатия французин Бернар Арно (Bernard Arnault). Третото място отива в британската Unilever, произвеждаща потребителски стоки. Нейният бренд струва € 25,136 млрд.

Над половината от стойностните брендове са в потребителските отрасли - финансови услуги, потребителски стоки, телекомуникации и търговия на дребно. Там лидери са съответно Deutsche Bank, Unilever, Telefonica и IKEA.

В края на юли 2007 списание Business Week публикува списък на най-скъпите брендове в света. Първите четири са американски корпорации: Coca-Cola, Microsoft, General Electric и IBM. Nokia заема пето място.

Интересно е, че рейтингът на световните търговски марки, съставен в април от британският вестник Financial Times, показва друга картина - там първите четири са американските Google, General Electric, Microsoft и Coca-Cola, а пети е мрежовият оператор China Mobile. 

Един от интересните резултати на изследването е, че силните брендове създават благосъстояние не само за компаниите, а и за националните икономики.

„Бъдещето на Европа зависи от силните търговски марки": има силна корелация между стойността на марките в дадена държава и БВП на глава от населението.

Установява се, че националните марки създават ръст, заетост и идентичност. Финландия с 31,14% и Швейцария с 26,13% показват най-висок коефициент „стойност на топ 10 брендове/ БВП", средното значение за Европа е 9,3%. В Румъния показателят е 0,05%, в България 0,48%, а в Русия 1,13%.