Обобщени данни за ангажираността на различните поколения изнесе екипът на международното проучване на Aon Hewitt „Най-добрите работодатели", в което България се включва за осма година през 2014 г.
Според проучването, ангажираността и удовлетвореността на служителите, родени в годините между 1979 и 1997 (т.нар. поколение Y), се управляват най-трудно. Представителите му са израстнали в години на финансов бум, свикнали са да получават моментално признание и възнаграждение. Добри са в извършването на няколко задачи едновременно и имат добре изразени технически способности.
За поколението Y определящи и най-важни са следните фактори в компанията: кариерни възможности, комуникация, репутация на компанията, заплащане и работни процеси.
Най-ангажирани не само в България, но и в страните от Централна и източна Европа са служителите над 55 годишна възраст или т.нар. поколение на бейби-бумърите (1946 - 1964). Класацията по ангажираност за тази част на Европа се води от българските и румънските служители в тази възрастова група. Като основни фактори за удовлетвореност това поколение посочва кариерните възможности, комуникацията, управление на представянето, репутацията на компанията, но и признанието, което получават за труда си. Представителите на това поколение са в най-голяма степен „отборни играчи", докато наследниците им от поколението X (1965 - 1978) основно разчитат на себе си.
При работодателите в България средното ниво на ангажираност е 54%, като при най-добрите достига до 84%.
Aon Hewitt стартира проучването в страната ни за осма година и съпоставя данните с още 11 други Европейски държави от региона на Централна и източна Европа.
Според утвърдената методология на Aon Hewitt зоните, в които се разпределят компаниите, са следните:
• Деструктивна зона: При компаниите, които се намират в нея, ниското ниво на
ангажираност значително затруднява постигането на бизнес целите. В тези компании си струва да се преосмислят практиките при управление на ЧР.
• Неутрална зона: Компаниите постигат добри бизнес резултати, които биха могли да се увеличат с по-финна настройка на практиките при управление на ЧР.
• Зона на успеха: Ангажираността на служителите безспорно определя бизнес резултатите и успеха. Препоръчително е компаниите да се фокусират върху поддържане на настоящите постижения.
Aoн България е дъщерно дружество на Аон Корпорация и е водеща компания в областта на управлението на риска, застрахователното и презастрахователното посредничество, специализирана в обслужването на средни и големи компании. За повече информация, моля, посетете www.aon.com.



USD
CHF
EUR
GBP