Годишни разходи в петролния сектор (за проучване, сондажи и добив) трябва да се увеличат с цели 54% или до 542 милиарда долара, ако пазарът иска да предотврати евентуален следващ шок от недостига на доставки. Това се казва в доклад на Moody's, цитиран от Oilprice.

Компаниите за проучване и добив на нефт и газ бяха в най-трудно положение от всеки друг сектор през 2020 г. Въпреки това сега те не инвестират достатъчно в предлагането, за да се избегне следващ шок.Компаниите продължават да поддържат ниски капиталови разходи след ценовия срив и кризата през 2020 г., отбелязва Moody's.

Годишните инвестиции в дейностите като проучване, сондажи и добив са се сринали с около 30% през 2020 г. и се възстановяват слабо, според анализа на агенцията. Повечето производители продължават да се придържат към консервативните капиталови бюджети за 2022 г.

"Анализът ни сочи, че компаниите ще трябва да увеличат значително разходите си в средносрочен план, за да избегнат спад в бъдещото производство", заяви вицепрезидентът на Moody"s Саджад Алам.

През тази година се очаква разходите да стигнат 352 милиарда долара, докато средносрочните годишни инвестиции трябва да нараснат до 542 милиарда долара, за да се запази търсенето според Moody's.

Светът е гладен за петрол. Дори по-гладен, отколкото беше преди пандемията

Светът е гладен за петрол. Дори по-гладен, отколкото беше преди пандемията

Това важи в най-голяма степен за водещите икономики

"Компаниите в сектора ще трябва да харчат значително повече, особено ако търсенето на нефт и газ продължи да се покачва."

Очаква се търсенето на петрол да се върне на нивата от преди пандемията в края на 2021 година или началото на 2022 година. Това смята президент на американския петролен производител Hess Corp Грег Хил. Въпреки това масово нефтената индустрия не инвестира достатъчно в предлагането, смятат експерти от сектора.

Миналата година глобалните инвестиции в сектора се сриват до 15-годишно дъно от 350 милиарда долара, в сравнение с 600 милиарда долара преди пандемията, според оценки на Wood Mackenzie.