Първоначалната ескадрила на най-скъпата оръжейна система на САЩ, правена някога, е на път за „първоначална бойна употреба" от август 2016 г.
През този месец преди 14 години компанията Lockheed Martin спечели договор за построяване на „стелт" изтребител от пето поколение.
По този повод Business Insider се разходи сред масивната производствена база на Lockheed Martin в град Форт Уърт, щата Тексас, където се проектират и произвеждат трите варианта на самолетите F-35 Lightning II.
F-35 е най-голямата оръжейна програма на Пентагона, а прогнозната цена за следващите пет десетилетия е 391 млрд. долара. Само до 2019 г. F-35 ще струва около 80 млн. долара за самолет.
Американското министерство на отбраната очаква общ флот от 2 457 броя F-35 през следващите 5 десетилетия.
Най-лекият от серията военни самолети е F-35A. Той тежи 13,2 тона и е висок 4,38 метра.
F-35B е в средата с 4,35 метра височина и 14,6 тона тежест.
F-35C е най-високият и най-тежкият от трите. Той тежи 15,7 тона и е висок 4,48 метра.
F-35A и F-35B имат еднакъв размах на крилете от 10,6 метра и почти еднаква дължина на корпуса - 15,5 метра.
Проектиран за морския флот, F-35C има по-дълги криле, за да създават съпротивление, така че самолетът бавно да каца на самолетоносачи.
Размахът на крилете му е 13,1 метра. Площта на крилете е с 19,3 кв. м по-голяма от тази на другите два самолета.
F-35C има и друг уникален дизайн на крилете. Те се сгъват нагоре, за да спестят място, когато се паркират на самолетоносачите.
Според компанията Lockheed Martin обикновено самолетът F-35C вдига от нула до 240 км в час, преминавайки 94-метровата дължина на катапулта за около две секунди.
Според Военноморските сили на САЩ тестването на F-35C по море е почти завършено.
F-35A е единственият вариант, който има вътрешно оръдие. Като изключим това, самолетите имат подобен дизайн. И трите самолета са покрити със специален материал за избягване на радари.
Самолетите от серия F-35 могат да носят повече от 8 тона боеприпаси.
Всички самолети имат по две ракети „въздух-въздух", тежащи 158 кг, които стоят отдолу на апаратите.
F-35A и F-35C имат по две бомби от 900 кг, а F-35B носи две бомби от 450 кг.
F-35C носи близо 9000 кг гориво. Всички самолети имат способността да бъдат зареждани във въздуха. F-35B и F-35C разгръщат сонда за презареждане, която се свързва с кош на края на маркуча.
F-35A пък се презарежда по друг начин. Той разчита на летяща стрела за въздушно зареждане.
Вече 9 държави са направили поръчки за американския изтребител. Първият F-35 на Норвегия направи своя дебют през септември.
geograf
на 06.11.2015 в 21:40:42 #4А другаря Путин пари за самолети от къде? Петрола падна и икономиката му се срина.
ICO
на 30.10.2015 в 22:49:35 #3С новото поколение радари, тези "стелт" самолети се виждат прекрасно с яркост 1/15 000 пъти. Летателните характеристики и на F22 и на F35 , като сила на двигателите, време за ускоряване, маневреност вертикална, маневреност хоризонтална, са по-лоши дори от старите F18. Ракетите въздух въздух са с много къса далекобойност./по-къса от руските 2 пъти/. Радарите им са по-лоши от руските. При реална среща, срещу руски самолети от поколение 4+ нямат никакъв шанс. При попадане в зона обсег на ПВО /мобилни системи/ имат не повече от 3 минути живот. Въобще цялата "стелт" насока в разработването на самолети е погрешна при съвременното развитие на радарните системи. Поредицата от подобни "високо технологични военни програми" доведе до ситуацията в Сирия, при която Русия си прави каквото си поиска, а САЩ се задоволяват с изпращането на стрелково оръжие/българско и германско производство.
AfterShock
на 14.10.2015 в 11:17:04 #2http://digg.com/video/the-designer-of-the-f-15-explains-just-how-inanely-stupid-the-f-35-is Мисля, че тоя не влиза баш в графата "платен рубладжия, трол".
One_Half
на 14.10.2015 в 10:26:31 #1Някой коментиращи пак са се нагълтали с фалшива водка