С изтеглянето на всички 11 млн. коли с проблеми в отчитането на вредните емисии Volkswagen е на път да направи най-мащабния и скъп масов ремонт в автомобилната история, пише Business Insider.

Фирмата е изправена пред сложната задача да снабди всички засегнати возила с нов софтуер. Това ще трябва да бъде направено в специализирани магазини, като ще е необходимо ремонтите да се извършват в съответствие с различните регулации на всяка от държавите. Напомняме, че скандалът с Volkswagen тръгна от САЩ, но се оказа, че автомобили с некоректен софтуер са били продадени още в Европа и в Азия.

Разходите по оборудването на колите с нова система за отчитане на вредните емисии обаче ще са само част от всичко, което производителят ще трябва да заплати. От компанията ще покрият и разходите на дилърите, които след избухването на скандала няма да могат да продадат предлаганите от тях коли. Освен това в САЩ срещу Volkswagen има заведени общо 325 дела от клиенти.

Според експерти автомобилният производител може да срещне и чисто технически затруднения при ремонтите на засегнатите машини. Те акцентират върху това, че компанията ще трябва да подмени системата за отчитане на вредните емисии с напълно нова, която като параметри и размер да пасва напълно на старата.

Специалистите обаче твърдят, че от фирмата може да не успеят да изпълнят това и тогава ще трябва да намерят подходящо и удобно място, където да поставят системата. Това обаче е свързано с допълнителни разходи и може да струва повече от 3500 долара на кола.

Така, като се имат предвид всички глоби, плащанията към Щатската агенция за защита на природата, санкциите, наложени от десетките страни-членки на Европейския съюз (ЕС), германската компания ще трябва да плати над 30 млрд. евро.

От най-големия европейски автомобилен производител вече са заделили 6,5 млрд. евро за покриване на част от разходите. Според изчисленията на експерти до края на 2015 г. фирмата ще плати общо 10 млрд. евро, а през 2016 г. - още 5 млрд. евро.

До някаква степен ръководството на Volkswagen може да бъде спокойно, тъй като компанията е добре подготвена да посрещне подобни разходи. Разчетите за 2014 г. показват, че тя има резерв от 18,6 млрд. евро. Заедно с това фирмата ще ореже планираните си годишни инвестиции с 1 млрд. евро.

Все още обаче не е ясен конкретният план за действие на германският производител. Според говорителя на фирмата Джанин Гиниван подробностите няма да бъдат оповестени преди да бъдат одобрени от ресорните институции в Германия.