Дами, отдръпнете се. Козметичните компании в Южна Корея вече се насочват към мъжете.
Въпреки че е трудно да си го представим и е тенденция в разрез със западните идеи за мъжествеността и „силния пол", корейците харчат купища пари за козметични продукти, за да подобрят кожата и външния си вид, предаде CNN.
Мъжете в Южна Корея са най-големите потребители на продукти за грижа за кожата на глава от населението в света. Те надминават с четири пъти покупките от подгласника Дания, според Euromonitor. Този тип индустрия е оценена на повече от 1 млрд. долара, с прогнозен растеж от близо 50% през следващите пет години.
„Силният пол" в Корея не си купува само афтършейв и лосион. Увеличава се търсенето на продукти против стареене и маски.
Алекс Таек-Гванг Лий, културен анализатор в Университета Кенхи, споделя, че мъжете използват повече козметика, защото в Южна Корея външният вид е всичко. „Имаме поговорка, която гласи - ако купуваш нещо, трябва да избереш това, което има добър външен вид", казва той.
Според Лий в ултраконкурентното общество на страната този тип взимане на решения се отнася и за хората. Когато работодателите търсят хора, които да назначат на работа, много от кандидатите са завършили отлични университети имат сходни квалификации.
Едно нещо, с което даден кандидат може да се отличи, е външният му вид.
Бизнесменът Крис Хонг, който тази година навършва 40 години, е идеалният потребител за индустрията. Неговият режим включва два пъти годишно инжектиране на ботокс, както и лазерно лечение, което да изглади несъвършенствата по лицето му.
Хонг признава, че изразходва повече време, пари и усилия за поддържане на хубава външност, отколкото жена му. Той добавя, че не иска да гледат на него като по-възрастен.
Международни имена като Lab Series и Biotherm са сред най-популярните марки.
Минджи Ким, анализатор в Euromonitor, посочва, че местните компании се състезават агресивно за мъжката част от потребителите и вече почти всички местни играчи са пуснали мъжки линии.
AmorePacific дори предлага специална военна гама, която включва естествен камуфлажен грим и маски за охлаждане и избелване след обучение. Според компанията около 70% от южнокорейските военни използват козметика.
„Интересът в козметичните продукти започва по време на военната служба заради честата дейност на открито, която изисква защита от слънцето и грижа за кожата като цяло", заявява AmorePacific в имейл.