Глобалният смартфон пазар вече изглежда, че се намира далеч отвъд фазата на бърз растеж. Това е заключението на анализаторите от Counterpoint, които отчитат поредно свиване на търсенето.
Детайли: Потребителите сменят устройствата си по-рядко, иновациите в тях се уеднаквяват, а вторичният пазар вече е зрял и удря с особено голяма сила новите модели от нисък и среден клас, които традиционно носят големи обеми от продажби, посочват от Counterpoint.
Най-голям е спадът на развити пазари като САЩ, Западна Европа и Япония, при които разликата с миналата година по същото време е двуцифрен процент. Това е въпреки опитите да се изчистят натрупаните наличности чрез промоционални кампании.
Глобално през Q2 виждаме 8% по-малко продадени на едро смартфони, като това е с 5% по-лошо представяне в сравнение с началото на годината.
На този фон премиум устройствата за над 600 долара се оказват имунизирани срещу тези проблеми и отчитат стабилен ръст - заради лесния достъп до финансиране на потребителите, които могат да си ги позволят. Така над 20% от новите смартфони през второто тримесечие са флагмани.
При тях производителите така или иначе не разчитат на многомилионни продажби - просто всяко продадено устройство носи много повече пари в сравнение с тези от по-нисък клас, в които маржовете са минимални.
Цифром и словом: На този сложен пазар най-голям играч е Samsung с 22%, следван от Apple със 17% пазарен дял, Xiaomi с 12% и по-слабо познатите у нас Oppo и Vivo.
Samsung печелят от успешното представяне на своята A серия телефони от бюджетен и среден клас, отбелязват от Counterpoint. Xiaomi, на свой ред, срещат затруднения в ключовите си пазари в Китай и Индия.
От друга страна: Новините не са само лоши. Според експертите наличностите на смартфони вече се доближават до здравословни нива и това ще даде възможност на производителите да представят по-атрактивни за потребителите устройства до края на годината.
В сравнение с миналата година вече е видно, че в средния клас започват да се виждат реални ъпгрейди - нещо, което през 2022 г. не се случваше, а понякога даже новите смартфони се оказваха по-лоши и по-скъпи от старите.