Китайската Xiaomi иска да се отърве от имиджа си на продавач на евтини смартфони. Вторият най-голям производител на смартфони в Китай разчита на най-скъпия си модел досега, за да се справи с конкурентите Huawei и Apple у дома, като същевременно остави по-голям отпечатък в Европа.
Китайската компания представи Mi MiX 3, четвъртото поколение от серията, въведена през 2016 г. Най-новото усилие на Xiaomi за устройство с първокласни функции включва 6.4-инчов безрамков дисплей, мощен процесор на Qualcomm и луксозен керамичен корпус. Предните камери са разположени на плъзгаща се конструкция, скрита зад екрана, премахвайки канала, популяризиран от iPhone, пише Bloomberg.
Устройството ще бъде пуснато в продажба от ноември, започвайки от 475 долара, а специалното издание "Забранения град" ще струва 720 долара. То отбелязва усилията на лидера Лей Джун да постигне по-голям напредък на по-печелившия премиум пазар, доминиран от Apple, Samsung и - във все по-голяма степен - от китайския съперник Huawei. Именно това е мястото, където клиентите имат по-дълбоки джобове, за да плащат услуги като музика и игри, които Xiaomi счита за бъдещето на бизнеса си.
Xiaomi се опитва да открадне пазарен дял от лидера в Китай Huawei, особено сегмента на смартфони над 3000 юана (432 долара), който доминира благодарение на устройствата от серията P и Mate. Компанията на Лей Джун иска да има по-голямо присъствие в Европа, основополагащ камък към пробив в САЩ.
И двата пазара са от жизненоважно значение за поддържането на темпото на растеж на приходите. Xiaomi вече е доставила над 100 млн. смартфони през годината, надхвърляйки продадените устройства през цялата 2017 г., основно благодарение на пласирането на по-евтини модели в Индия и други страни.
"Фокусирахме се върху вътрешните си възможности през тази година, за да се подготвим за бъдеща конкуренция. Най-големите марки инвестират силно в камери и изкуствен интелект. Това са областите, които ще бъдат решаващи за най-големите доставчици и по-малките играчи", каза Лей Джун на събитие в Забранения град, вековният бивш императорски дворец в сърцето на Пекин.
Източник: Xiaomi
Cпeциaлният модел нa МіХ 3 имa 10 GВ RАМ и пoчита Зaбpaнeния гpaд в Kитaй
MiX 3 ще използва обичайните допълнителни екстри, управлявани от изкуствен интелект, като автоматично замъгляване на фона при селфита. Флагманският смартфон на Xiaomi разполага с 6.3-инчов FHD+ AMOLED дисплей, поддържащ революция 19.5:9.
Камерите са общо 4 - на гърба има две 12-мегапикселови широкоъгълни камери с телеобектив, а плъзгащият се отпред комплект включва 24-мегапикселова камера и 2-мегапикселов сензор за дълбочинно наблюдение. Камерите му са с възможности, сравними с тези на Samsung Galaxy Note 9 и HTC U12+ - знак, че смартфонът иска да се конкурира с най-добрите на пазара.
Brand new full screen slider along with an ultimate photography experience. What do you think of #MiMIX3? RT now if you like what you see. pic.twitter.com/jWmFXl2Pp3
— Mi (@xiaomi) 25 октомври 2018 г.
Захранван е от 8-ядрен процесор Snapdragon 845 на Qualcomm и се предлага в 3 варианта - със 128 GB вътрешна памет и 6 GB RAM за 475 долара, 256 GB вътрешна памет и 8 GB RAM за 575 долара и специалният вариант с 256 GB вътрешна и впечатляващите 10 GB оперативна памет, който струва 720 долара. Mix 3 е вторият модел на Xiaomi с подобни възможности след Black Shark 2, който бе обявен по-рано тази седмица.
На гърба на смартфона има сензор за пръстов отпечатък за лесно отключване, без да се налага да отваряте модула на фотоапарата, въпреки че той има функция за лицево разпознаване. Батерията е с капацитет 4000 mAh.
Xiaomi се нуждае от MiX 3, за да бъде хит. След успешния борсов дебют през юли, компанията е под натиск от инвеститорите и усеща ефекта на търговската война между САЩ и Китай, заради които изгуби 13 млрд. долара или около 1/4 от пазарната си стойност след дебюта си.
"Това е нещо, което си заслужава да бъде търсено, дори ако гамата MiX не донесе значителни приходи за дълго време. Сега е моментът Xiaomi да докаже научноизследователския си капацитет", каза Никол Пенг, старши изследователски директор на Canalys.