Няколко китайски технологични гиганти са започнали да създават приложения, с които да заобиколят новите протоколи за сигурност на Apple, предаде Zero Hedge. От компанията от Купертино посочиха, че те ще бъдат достъпни на iPhone в рамките на следващите седмици.

"Разбира се, новите протоколи ще направят следенето на притежателите на iPhone без тяхното знание по-трудно както за Facebook, така и за китайската държава - нещо, което и двете разглеждат като сериозен проблем", посочват от изданието. "Много скоро най-големият технологичен гигант на САЩ може да лобира, за да сравнява записите за потребителите с China Advertising Association."

Сред компаниите, които опитват да хакнат Apple, са ByteDance (собственикът на платформата за видеосъдържание TikTok) и Tencent. Причината, поне формално, е, че те искат да са способни да изпращат на потребителите, използващи iPhone, таргетирано рекламно съдържание.

Целта обаче може да е значително по-злонамерена от изпращането на реклами. Tencent, която е част от групата на Alibaba, беше пощадена от американски санкции през януари, малко преди администрацията на Тръмп да сдаде властта на Байдън. ByteDance обаче е в черния списък на китайските компании, работещи в тесни връзки с армията на страната. Затова през последната година тя беше подложена на натиск да продаде TikTok, иначе услугата щеше да бъде забранена за потребителите в САЩ.

В крайна сметка това не се случи, но сега, изглежда, опасенията на властите се потвърждават, в светлината на информацията, че тя се опитва да хакне устройствата на Apple.

А промяната в защитните протоколи ще е значителна. До момента приложенията, инсталирани на iPhone, използваха системата на Apple IDFA, благодарение на която идентифицираха потребителите, които кликаха върху рекламите. В бъдеще рекламодателите ще трябва да искат позволение, за да събират проследяващи данни. Прогнозата е, че това ще нанесе удар за милиарди върху дигиталната рекламна индустрия, изтъкват от Zero Hedge.

"В отговор на обновените протоколи, държавната China Advertising Association, в която членуват 2 хил. компании, започна да тества нов начин за проследяване на потребителите, използващи CAID, който ще е масово достъпен на технологичните компании и рекламната индустрия в Китай", изтъкват от Zero Hedge.

Именно благодарение на тази технология са известни и имената на ByteDance и Tencent като част от гигантите, които ще се опитат да заобиколят протоколите на Apple, тъй като CAID ще бъде вградена в TikTok според документ на самата ByteDance.

От Apple са категорични, че няма да се правят изключения за китайските компании, независимо дали те са подкрепяни от Китайската комунистическа партия. "Силно вярваме, че потребителите трябва да бъдат питани, преди да дадат своето съгласие да бъдат проследявани", изтъкват от компанията. "Приложения, за които открием, че нарушават този потребителски избор, ще бъдат отказвани."

Въпросът е дали компанията от Купертино ще иска да се конфронтира с Китайската комунистическа партия по темата.