Въпреки все по-високите цени на имотите у нас, балон няма, защото търсенето е това, което води до поскъпването на жилищата. Това заяви в студиото на Money.bg Йордана Димитрова, която e експерт по недвижими имоти, личен имидж и бранд. Дълги години е съсобственик на компания за инвестиционни проекти.

"Това, което наблюдаваме е един естествен процес, понеже има много търсене, а когато има много голямо търсене на даден продукт, в случая на недвижим имот, а предлагането е по-малко, съвсем естествено цените се повишават. И тенденциите са, че това търсене ще продължава", коментира Йорданова.

София и луксозните й имоти, или какво може да си купите с бюджет 1 милион лева

София и луксозните й имоти, или какво може да си купите с бюджет 1 милион лева

Цените на имотите вървят нагоре, като столицата се утвърждава като един от най-скъпите и търсени пазари в региона

Според предприемачът след приемането на България в еврозоната ще има известно успокояване на пазара. В момента обаче цените са в пик.

"Мога да споделя за един от последните проекти - сграда, която ние реализирахме, започнахме на едни цени продажбите, още буквално на дупка, дори преди първа плоча на сградата много от апартаментите вече бяха изкупени. И до финалното нейно завършване, цените се повишиха три пъти. Това в рамките на период от 2-3 години"

Снимка 701677

Димитрова подчертава, че в момента за бизнеса с недвижими имоти един от най-трудните процеси е намирането на свободни незастроени терени. Друг проблем са по-високите цени на строителните материали от времето на пандемията насам.

"Много хора купуват имот с цел да инвестират пари, които няма да бъдат изядени от инфлацията и това допълнително покачва цените на жилищата", обяснява Димитрова.

България води по поскъпване на жилищните имоти е ЕС в края на 2024 година

България води по поскъпване на жилищните имоти е ЕС в края на 2024 година

През третото тримесечие на 2024-а цените на жилищата в България са се увеличили с 110% спрямо 2010 г.

Кое отличава по-добрите имоти и жилищни сгради от всичко, което залива пазара?

Експертът по недвижими имоти казва, че едно от най-важните неща, когато купуваме жилище, освен да проверим портфолиото на изпълнителя на проекта, е неговата локация. След това купувачите трябва да се поинтересуват от състоянието на общите части на сградата и вътрешното разположение на апартаментите.

Снимка 655079

Източник: iStock Images

"Все още виждам при колеги едни безумни разпределения на апартаменти. Специално аз винаги обръщам внимание на това, връщам проекта поне по 4-5 пъти, докато намерим най-функционалното разпределение в даден апартамент. В момента обаче усещането ми е, че всичко се купува навсякъде. Знам за много случаи, в които хората попадат и на некоректен изпълнител, след което дадена сграда не  езавършена."

Втори бизнес или що е то "експерт по личен имидж и бранд"?

От известно време насам Йордана Димитрова работи активно в сферата на личния имидж и бранд. Учредител е на академия "Великолепната жена". Казва, че промяната е дошла като естествен процес от нейното развитие в бизнеса с недвижими имоти и инвестиционните проекти.

"Освен собствените проекти, свързани със сградите, аз дълги години работех за един голям холдинг, във фирма с над 500 човека. Изкачвах йерархичната стълбица отдолу-нагоре и осъзнах, че е изключително важно в бизнеса, а и не само, човек да умее да представя себе си в най-добрата си светлина", разказва ни бизнес дамата.

Стресът на работното място струва милиарди на европейските предприятия

Стресът на работното място струва милиарди на европейските предприятия

595 000 британски работници страдат от стрес свързан с работата, което е довело до 13,5 млн. паунда загуби за компаниите

Вдъхновението, което впоследствие се превръща в "Бизнес академия" по личен имидж и бранд, идва, след като Димитрова разбира, че в бизнеса не винаги резултатите са достатъчни за развитието в кариерата.

"Когато кандидатствах за един пост във фирма и очаквах, че аз ще бъда избрана за него, изведнъж се оказа, че предпочетоха един друг господин, който за първи път влиза във фирмата и има по-малък опит и не се е доказал като професионалист. И не само, че той взе поста, но му предложиха и много по-висока заплата", спомня си тя.

След всичко това и след преживян бърнаут, Йордана Димитрова специализира в областта на личния имидж и бранд, разбирайки, че той е изключително важен както за всяка фирма и всеки предприемач, така и в корпоративните среди като цяло.

"Хората и фирмите с по-добър имидж и бранд получават средно с около 30% по-висока цена за предоставяната от тях услуга."

В момента бизнес дамата работи усилено в своята академия, чрез която се опитва да предаде своя опит на другите. Ангажирана е и подготовката на голямо събитие през март, посветено до голяма степен на добрите практики за баланса между кариерата и личния живот.

Цялото интервю гледайте във видеото!