Мобилната операционна система Android разчита все повече на хардуерно ускорение при изпълнение на много от функциите си. Това обаче не винаги носи ползи, признават специалисти от разработчика Google.
В частност, новата версия Android 4.0 се отличава от предишните по това, че използва приложния програмен интерфейс API level 14. Всеки процес, който разчита на хардуерно ускорение, намалява обема на наличната памет, а това оказва негативно влияние върху скоростта на превключване между приложенията, пояснява пред electronista.com Даяна Хакборн, инженер в Google, предаде TechNews.bg.
От дълго време платформата Android поддържа хардуерно ускорение за най-различни задачи, например показване на слайдове, менюта, диалогови прозорци и т.н. В по-ранните версии тези задачи се изпълняват от централния процесор. Във версия Android 3.0 рендерингът на изображения вътре в прозорец беше възложен на графичния ускорител.
Поддържането на 60fps интерфейс на съвременните дисплеи с висока резолюция изисква бързи GPU и шини на паметта. "Ако иската да получите представа за производителността на хардуера, винаги трябва да имате предвид пропускателната способност на шината на паметта", подчертава Хакборн.