Китайските продукти, считани доскоро за евтини алтернативи с ниско качество, постепенно скъсяват дистанцията от именитите марки. Това важи не само за дизайна, но и за характеристиките на устройствата, в частност смартфоните, пише TechNews.bg.

Производителите на смартфони в Китай вече не играят само ролята на световна фабрика, т.е. място, където се сглобяват устройствата. Все повече азиатски играчи излизат на световния пазар със самостоятелни разработки и някои от тях налагат успешни марки.

Тази тенденция е особено отчетлива на пазара за смартфони. При положение, че първите две места са запазени за Samsung и Apple, то веднага след тях се нареждат „чистокръвни" китайски производители като Huawei и Lenovo.

Анализаторите от IDC отчитат факта, че в портфолиото на Huawei нараства делът на смартфоните, продавани под собствената марка на компанията. Lenovo пък достигна четвърта позиция без да участва на пазара в САЩ и Западна Европа. Но с покупката на Motorola Mobility, компанията ще се утвърди вероятно и на тези пазари.

Китайските производители очевидно могат да правят смартфони, които конкурират по характеристики американските и корейските модели. Устройствата от висок клас са изработени от качествени компоненти, вкл. дисплеи и камери, имат стилен дизайн и са леки.

Известен компромис в много от китайските модели е чипсетът MediaTek, който принципно се счита за по-слаб от водещите решения на Qualcomm.

Що се отнася до цените, новите китайски флагмани не са евтини. На практика, те започват да конкурират миналогодишните топ модели на компании като Samsung или Sony, които все още се продават активно на пазара. Често, с по-агресивна ценова политика производителите от Китай печелят новите потребители.