Конференция в Лондон постави на дневен ред необходимостта от нов подход към преподаването. Завършващите училище трябва да приспособят уменията си към наличните работни места с особен акцент върху ИТ, съветва социалната организация, пише TechNews.bg.

„Всяка индустрия става все по-зависима от ИТ, кодирането и подобни умения", коментира Уилям Акерман, изпълнителен директор на организацията, която насърчава компаниите да си взаимодействат с училищата и учениците.

През последните 20 години ИТ навлизат в учебните програми, като в частност младежите учат PowerPoint, Excel и други приложения. Това, което е необходимо, е след завършване на училище те да могат използват подобни продукти в работата си и да бъдат креативни с тях, смятат експертите.

Британското правителство, например, планира ремонт на учебната програма за 2014 година, който ще помогне за решаване на този проблем. Целта е всички млади хора да напускат училище с наистина важни умения по ИТ.
Новото компютърно образование започва от ранна детска възраст. Децата в началните училища започват да разбират основни понятия като алгоритми и програмиране, например на роботизирани автомобили.

Необходимите инструменти за компютърно обучение също са налице - от системи като Scratch, които позволяват на децата да създават собствени програми, до Raspberry Pi за базова подготовка. Така че, има лесни начини преподавателите в началните училища да вдъхновят учениците да усвояват ИТ уменията.

Според изследване на MyKindaCrowd обаче, близо три четвърти (74%) от учителите не са уверени, че притежават нужните познания за преподавана на ИТ съгласно новите учебни планове.

Повече от половината (54%) признават, че учениците им са по-подготвени за компютрите и програмирането отколкото самите те, а 96 на сто очакват подкрепа от индустрията за придобиване и поддържане на ИТ уменията.

Предстои една от най-вълнуващите промени в преподаването. От една страна, това е промяна, която може да се отрази положително на всеки, а от друга е потенциална криза, защото учителите не са подготвени и не могат да преподават новите учебни планове.