Фактически СЕП са третият платежен оператор в България след Борика и Бисера и първи такъв предлагащ подобна мобилна услуга.
Какво означава на практика това?
На практика СЕП предлагат алтернативен на банковите карти електронен платежен инструмент (ЕПИ). Чрез него клиентът спестява време и усилия, извършвайки парични операции или плащайки директно чрез своя телефон.
СЕП планират да предложат мобилно плащане в магазин, плащане на интернет търговци, плащане на електронни месечни сметки и фактури, преводи на пари между физически лица и др.
Интересно устройство и услуга, която дружеството компанията ще предлага е отделен чип, който се дава на клиента и чрез който клиентът бива идентифициран на касата на търговския обект.
«Отвореният бизнес модел», който дружеството използва предлага достъп до системата на всички участници, които ще предлагат услугите на СЕП (това биха могли да са банки, мобилни оператори, търговски компании и публични институции).
В този контекст трябва да се отбележи, че дружеството не оперира с парите на клиентите, които както и досега остават в банковите им сметки. „СЕП" предлага защитения канал и инфраструктурата, които са проводник, през които ще минава информацията за плащания и сметки.
При използването на електронните услуги е гарантирано по-високо ниво на сигурност основаващо се на използване на ново поколение „смарт" чип карти с личен електронен подпис и ПИН код, съвместими с всеки GSM телефон. Фактически клиентите трябва да сменят картата си при мобилния си оператор с новата смарт карта.
СЕП имат наложен от БНБ срок от шест месеца, за да интегрират три банки и два мобилни оператора, след което дружеството ще може да излезе на пазара.
Основни партньори в „СЕП" са технологичната компания «Сирма груп» АД и «Адванс Екуити Холдинг»- първият български фонд за дялово инвестиране, управляван от финансовата група «Карол».