Apple ще инвестира 1 милиард долара за изграждането на нов кампус в Остин, Тексас, близо до съществуващите си съоръжения, съобщават от компанията, цитирани от Wall Street Journal.

"Apple се гордее да донесе нови инвестиции, работни места и възможности на градовете в Съединените щати и значително да задълбочи партньорството си с града и хората в Остин", казва в съобщението изпълнителният директор Тим Кук.

Новият кампус в Остин, където производителят на iPhone вече разполага с над 6000 служители, ще се простира на 540 декара и приеме 5000 души, като впоследствие капацитетът му трябва да нарасне до 15 000 души.

Новите работни места ще обхващат инженеринг, научноизследователска и развойна дейност, операции, финанси, продажби и обслужване на клиенти.

 

Технологичният гигант ще открие нови офиси в Сиатъл, Сан Диего и Кълвър Сити, Калифорния, наемайки повече от 1000 служители във всеки от тези градове. Apple планира да разкрие и стотици работни места в Питсбърг, Ню Йорк, Боулдър, Бостън и Портланд през следващите 3 години.

 

Apple е разкрила 6000 нови работни позиции в САЩ през тази година, увеличавайки служителите си в страната до 90 000 души. Компанията от Купертино е напът да създаде 20 000 работни места в Щатите до 2023 г.

Технологичният гигант смята да инвестира 10 млрд. долара в центровете си за данни в САЩ през следващите 5 години, включително 4.5 млрд. долара през тази и следващата година.

Инвестицията на Apple е в резултат на обещанието на компанията да вложи 30 млрд. долара в САЩ, тъй като компаниите с големи производствени операции извън Америка са поставени под политически натиск да увеличат инвестициите в страната.

Американският президент Доналд Тръмп също предупреди, че ще може да наложи мита върху iPhone и други продукти на Apple, внесени от Китай, основен потребителски пазар за компанията от Купертино.

Още през януари Apple обяви плановете си за нов кампус, където да наеме персонал за техническа поддръжка, но оттогава коментира твърде малко по темата. Политиката й по въпроса беше напълно противоположна на тази на Amazon, която превърна търсенето на град за втората си централа в медийно събитие. Гигантът в електронната търговия избра Ню Йорк и Северна Вирджиния за втората си централа.