Неопределенността по отношение бъдещите отношения на Великобритания с Европейския съюз след Brexit оказва силно отрицателно влияние върху инвестициите в автомобилния сектор на страната.

По данни на британското Обединение на производителите и търговците на автомобили (Society of Motor Manufacturers and Traders, SMMT), техният обем се е понижил наполовина.

Например размерът на инвестициите за първите шест месеца на тази година е бил 347,3 милиона фунта стерлинга ($460 млн.) в сравнение с 647 млн. фунта за аналогичния период на 2017 година.

SMMT, което провежда ежегодната си конференция във вторник в Лондон предупреди, че някои британските автомобилни производители трябва неотложно да приемат важни решения: да продължат ли производството на коли във Великобритания или да изнесат дейността си в чужбина.

В тази връзка от организацията и съответните компании разчитат британските власти колкото се може по-бързо да внесат яснота по отношение бъдещите търговски отношения на страната с ЕС.

Бавните темпове на преговорите все повече затрудняват ръководствата на компаниите. Към този момент всичко говори, че очертаващите се условия са против интересите на британския автомобилен сектор, който се развиваше успешно, благодарение на единния пазар и митническия съюз в рамките на ЕС. Това отбелязва главния изпълнителен директор на SMMT Майк Хейс.

Той допълва, че в момента няма надежден план "Б" за ясна митническа схема. А така също не е реално, че Великобритания ще може да сключи нови търговски споразумения с останалия свят, които да компенсират огромната важност на търговията с ЕС. И в тази връзка си струва британските власти да преразгледат своята позиция по отношение на митническия съюз с ЕС, смята Хейс.

Инвестициите в британския автомобилен сектор последователно се съкращават след решението на страната да излезе от Европейския съюз. Така например, ако през 2015 година тези вложения са били на стойност от порядъка на 2,5 млрд. фунта то през 2017-а те са едва 1,1 млрд. паунда.