Точно 7 години са необходими на търговската верига "Карфур" за възкресението й на българския пазар.
През февруари 2017-а българското дружество, тогава собственост на гръцката Marinopoulos Group, официално подава документи за несъстоятелност. Това е и краят на популярната френска верига за бързооборотни стоки на българския пазар, като досега у нас е имало и други случаи на неуспешни опити в ритейл сектора, но нито веднъж не е имало опит за възкресяване на бизнес. Досега.
От началото на 2024 година марката Carrefour ще се завърне на българския пазар с първи два магазина в София, казва пред екипа на Money.bg Николай Петров, който отговаря за развитието на френския бранд у нас. Той е мениджър с дългогодишен опит в сферата на търговията с бързооборотни стоки, като прекарва почти 7 години на руския пазар като ръководител на веригата "Билла", а по-късно се присъединява и към борда на директорите на българското дружество на австрийския гигант. От няколко месеца той е част от екипа на "Паркмарт Холдинг" - едноличен собственик на магазините Parkmart и ALDO, като е нает с една основна задача - да ребрандира настоящите обекти в "Карфур".
Първо в София, после и в цяла България
"Започваме с магазините на Parkmart в ЦУМ и "Младост", които трябва да бъдат готови през първото тримесечие на следващата година", казва той. За разлика от предишния пазарен опит, този път френската верига няма да залага на хипермаркети и големи обекти, а на компактните си формати Carrefour Express и Carrefour Market, които са с големина съответно до 500 кв. м. и 1200 кв. м.
По думите му, мениджмънтът не си е поставил за цел да отвори конкретна бройка магазини през 2024 година, но се очаква те да са около 25. Компанията разполага с около 40 обекта - в София, Варна и Бургас, както и по любимите зимни и летни ваканционни дестинации като Банско, Боровец, Слънчев бряг и други. Засега не се планират придобиванията на нови локации, а ще се търси напасването на бизнеса към новите реалности.
Тежко наследство за преодоляване
Едно от най-големите предизвикателства няма да бъде толкова убеждаването на клиентите, които вече добре познават качеството на продуктите от собствените марки на "Карфур", колкото убеждаването на доставчиците на стоки, които останаха с горчив спомен от предишния представител на веригата у нас. Тогава той забави плащания или въобще не се разплати с много от контрагентите си, което със сигурност още се помни на пазара.
Източник: iStock
Формати Carrefour Express и Carrefour Market са с големина съответно до 500 кв. м. и 1200 кв. м.
Ето защо Николай Петров е категоричен, когато екипът на Money.bg го пита за приликите и разликите с миналото: "Преди 7-8 години, когато "Карфур" беше тук, той беше от страна на гръцка компания с гръцка инвестиция, а сега "Паркмарт" е българска компания, която взема франчайза да оперира с бранда "Карфур", да продава продуктите на "Карфур", но зад това не стои инвестиция зад граница, а ясен български собственик".
Мениджърът иска ясно да се разграничи от зловредните търговски практики, прилагани при предишния престой на веригата на българския пазар, и да намери допирни точки с всички доставчици. А поводи затова тепърва ще има - дружеството има амбицията да се развива на национално ниво, като предложи на клиентите си качествени продукти, сред които и такива в премиум сегмента.
Не веднъж попитахме експерта за плановете му след първата година и получихме един и същ отговор - "За следващите години нямаме конкретни планове, защото искаме да мине първата една година. Тогава ще разберем как се работи с "Карфур" и "Карфур" ще разбере как се работи с нас".
Makedonska Slava
на 27.10.2024 в 11:06:30 #2Само за информация, собтсвениците на Паркмарт същите, които купиха пикадили от белгийските собственци и го фалираха и завлекоха доставчиците си с пари. Медиите елегантно спестяват тази информация
marry-marckovska
на 15.12.2023 в 16:46:04 #1Страхотна новина! Айде преди това да си платят всички стари сметки-тези към държавата, както и към всички фирми, които завлякоха.