Разработването на нов самолет за пренасяне на свръхтежки товари е все по-голям приоритет за Русия. Летателният апарат, наречен "Слон", трябва да наследи настоящият най-голям руски транспортен самолет - "Ан-124 Руслан", предназначен за превозване на извънгабаритни и тежки товари.

Проектът за създаването му вече е включен в държавната оръжейна програма до 2027 г., което предполага, че и финансирането му е осигурено.

"Работата по научноизследователската дейност по самолета е в плановете на края на държавната програма за въоръжение", каза руският вицепремиер, отговарящ за отбранителната и космическата промишленост - Юри Борисов, цитиран от ТАСС.

Русия разработва свръхтежък транспортен самолет "Слон"

Русия разработва свръхтежък транспортен самолет "Слон"

Трябва да замени Ан-124 "Руслан"

Той ще може да пренася 150 тона товари на разстояние до 7000 км, движейки се със 850 км/ч. Максималният капацитет на самолета ще е 180 тона, които може да транспортира на 4900 км. За излитане и кацане ще му е необходима писта с дължина 3000 м.

Огромният самолет предизвиква интереса и на товарните авиокомпании, особено предвид очакванията разходът му на гориво да бъде сравним с товарните версии на пътническите самолети.

"Ан-124 Руслан" е съветски и по-късно украински турбореактивен транспортен самолет за свръхтежки товари с максимален капацитет 120 тона. Максималната му скорост е 865 км/ч, с които може да прелети 4800 км при пълно натоварване.

Русия спира съвместното с Украйна производство на самолети Ан-148

Русия спира съвместното с Украйна производство на самолети Ан-148

Политиката взема връх над разума в отношенията между двете страни

Руските военнокосмически сили в момента използват 9 подобни самолета, а 10 други се използват от авиокомпанията "Волга-Днепър".

През септември 2015 г. украинската държавна компания "Антонов" се оттегли от съвместното предприятие "Обединени въздухоплавателни средства - Антонов", което създаде сериозни затруднения за авиокомпанията "Волга-Днепър" с удължаването на експлоатационния живот на товарния самолет и поддръжката му.

Междувременно руското предприятие Aviastar-SP, базирано в Уляновск, започна предварителна работа, свързана с рестартирането на производството на самолети "Ан-124 Руслан" в Русия.