Правителството на Руската федерация е прекратило финансирането на работата по създаването на перспективен високоскоростен вертолет.
Това каза в интервю за RNS бившият зам.-министър на промишлеността Андрей Богинский, който от началото на 2017 г. ще заеме поста ръководител на холдинга "Вертолети на Русия".
"Проектът за перспективен скоростен вертолет бе преформатиран. Поради необходимостта да се преразгледа първоначалната концепция, неговото финансиране от страна държавата е прекратено", обясни Богинский.
Той отбелязва, че сред приоритетите на вертолетните проекти, които се реализират с държавна подкрепа, са създаването на нови хеликоптери Ми-38 и Ка-62 със среден клас на товароподемност. За машината Ми-38 вече е получен базовият сертификат. Работата по Ка-62 продължава, като се очакват първите пълноценни летателни тестове на този вертолет.
По-рано се съобщаваше, холдингът реализира програма по създаването на скоростен хеликоптер, способен да вдига скорост от 500 километра в час. В момента средната скорост на тези машини е от порядъка на 200-300 километра в час.
През май 2016 г. зам.-генералният директор на компанията "Вертолети на Русия" Андрей Шибитов обяви, че става дума за проект на хеликоптер, способен да лети със скорост 400-450 км в час на първия етап от разработката, като след това скоростта ще се вдигне на 500 км в час.
Той уточни тогава, че проектът е разделен на две части: научноизследователска работа по разработка на скоростен вертолет и програма за създаване на перспективен комерсиален хеликоптер с товароподемност 11,5 тона. Според експерта, направеният анализ на пазара показва, че за потенциалните потребители скоростта на вертолетите е важно, но не е определящ фактор.