"Кабинетът планира и такси за преминаване по мостове и тунели" е водещo заглавиe на в. "Сега"
За преминаване по отделни съоръжения по пътищата в страната ни, като мостове, тунели или планински проходи, също ще могат да се събират такси. Това предвижда нов проект на Наредба за условията и реда за събиране на таксите за специално ползване на републиканските пътища на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), публикуван в сряда. Досега в България такива такси не са налагани.
Предвижда се и ред, по който да се плащат таксите за път, отдаден на концесия. У нас такива пътища няма, но имаше спорадични заявки за интерес от потенциални кандидат-инвеститори.
Не е ясно какви ще са таксите, но те ще могат да се плащат в левове или в евро - за регистрираните в чужбина превозни средства. От тях ще са освободени автомобилите на МВР, НСО, ДАНС, Спешната помощ и на въоръжените сили.
Прочети още от статията на в. "Сега"
"Консорциум на "Щрабаг" подписа договор за пътя от границата със Сърбия до Драгоман", четем в "Капитал"
Новите 31.5 км от Калотина до Сливница ше бъдат готови най-рано средата на 2021 г.
Една година след отварянето на офертите за пътя от границата със Сърбия до пътния възел при Драгоман Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) подписа договор с изпълнител. Това е обединението "Страбаг Бпа" ДЗЗД, в което участват "Щрабаг", "Страбаг Сп. з.о.о., Полша" и "Битумина Гмбх - България", собственост на австрийско дружество. Обществената поръчка е за проектиране и строителството на 14.5 км, като трябва да бъде изпълнена в срок от две години и четири месеца, или в началото на 2021 г.
Цената на пътя сега е 137.5 млн. лв. без ДДС, като прогнозната стойност беше 141.6 млн. лв. без ДДС.
"Горивата падат с 10 ст. всяка зима, ако нямат биодобавка" е заглавиe от в. "24 часа"
В момента с добавката литър бензин и дизел на едро е 2-2,20 лв. Ако се махне, ще падне на дребно с 9-10 стотинки
От петролния бизнес искат право да публикуват цени, за да има прозрачност
През зимата горивата да нямат биодобавка, за да може цените им да бъдат намалени. Това е едно от предложенията на Българската петролна и газова асоциация (БПГА), представени в четвъртък на вицепремиера Томислав Дончев.
На срещата били обсъдени мерки, които да повлияели на цената на горивата,"
"EС инвестира €300 млн. да свали колите от магистралата до Бургас" четем във в. "Монитор"
Hа фона на забавени жп инфраструктурни проекти у нас Европейският съюз инвестира нови пари в модернизацията и безопасността на железопътния ни транспорт. България ще получи нови 293,4 млн. евро по линия на Кохезионния фонд за по-модерни, по-бързи и по-безопасни железопътни връзки между градовете Пловдив и Бургас, свързващи някои от най-големите градове на България с едно от най-важните пристанища на Черно море, съобщиха от Европейската комисия.
Благодарение на този проект, финансиран от ЕС, българските граждани ще могат да пътуват за по-кратко време и при повишена безопасност. Те също така ще усетят и ползите от по-доброто качество на въздуха, тъй като проектът насърчава екологосъобразната мобилност в страната", коментира комисарят по въпросите на регионалната политика Корина Крецу.
Прочети още от статията на в. "Монитор"
"Протестът смени лицата си", четем в "Стандарт"
Много хора, чиито интереси бяха застрашени, имат интерес от предизвикване на протестна вълна. Визирам олигарси, които бяха арестувани, визирам и партии, които не са влезли в парламента и вече потропват и искат да излязат по-бързо на политическия терен, въпреки че не са готови (говоря за старата десница, която готви нещо, но още нищо не се вижда като резултат). Визирам и БСП , която стяга редиците си. И разбира се, на втори план, за протестите стоят и групи, които имат нужда да се хранят от политическото, става дума за различни агитки. Те се виждат на мониторите на телевизорите в повечето градове. Тези лица не са автентичните лица на протеста. Разбира се, че има и много хора, които имат труден живот в социално, финансово и във всяко едно отношение, хора, които се страхуват за бъдещето си и не виждат социалната политика на държавата.
Струва ми се, че дребният и среден бизнес у нас в момента страдат.
"Няколко реформи у нас са вече неизбежно зло", пише в. "Сега"
Ноември - бюджетно време. Всички са фокусирани върху проекта за държавен бюджет. Половината анализи твърдят, че в бюджета няма реформи и затова той е лош. Другата половина твърдят, че в бюджета има реформи, но те не стават. Критиката е хубаво нещо, проблемът е, че никой не дава алтернативни предложения. А без тях нещата няма да се променят. Ето няколко идеи за реформи, не много популярни, но полезни за дебатите.
Минималната заплата
Години наред вече чакаме синдикати и работодатели да се разберат за механизъм, по който да се определя минималната работна заплата в страната. Те не се разбират и правителството определя минималната заплата административно. Може да продължим да чакаме и да се надяваме социалните партньори да се разберат за нещо. Но няма индикации, че те ще го направят. Чакането не е реформа.
Може би е дошло време да прескочим синдикати и работодатели и да започнем да обсъждаме механизъм за минималната заплата без тях. Такъв механизъм може да заимстваме от Естония - там минималната заплата расте всяка година с двойния размер на реалния икономически растеж (или двойния размер на растежа на реалната производителност).
"Новата сграда на Брендо", пише в. "Капитал"
Тя ще е жилищна, на 11 етажа и ще обгръща стария хотел "Рила"
Хотел "Рила" винаги е бил свързан със силните на деня. Сградата в самия център на София, до Богословския факултет на "Позитано" е строена в началото на 60-те години на миналия век за нуждите на ЦК на БКП. Автор е най-известният ни архитект от близкото минало Георги Стоилов, проектирал паметника "Бузлуджа", сградата на БНР, пантеона "Гургулят" и много други.
През 2000 г. собственик с приватизация, макар и скрит през няколко дружества, стана Васил Божков. Той планираше да го събори и да построи нова сграда, но плановете му зациклиха. Насред кризата хотелът попадна във финансиралата го Пощенска банка, а през 2016 г. съвсем официално се върна в ръцете на Божков. От края на 2017 г. "Рила" има нов собственик, чийто връзки сочат към осъдения за наркотрафик в Италия, Румъния и България Евелин Банев-Брендо.
"От декември 2019: 50% по-евтин билет при закъснял с час влак" пише в. "Монитор"
Новите правила поставят в неизгодна позиция закъсалото БДЖ
Oт декември догодина размерът на обезщетенията и тяхното изплащане може да постави на карта бъдещето на държавния превозвач. За закъснение от 60 до 90 минути ще трябва да се възстановява 50% от цената на билета, а за закъснение от 90 минути до два часа - 75%. Напълно ще бъде възстановявана стойността на билетчето за закъснение от повече от 2 часа.
Евродепутатите гласуваха днес за увеличение на обезщетенията за пътниците. Те подкрепиха промени в европейска директива, която влезе в сила на 3 декември 2009 г., която задължава държавните превозвачи да заплаща обезщетения на клиентите си при закъснения. Това обаче не се случва у нас, тъй като БДЖ отложи европейските правила на два пъти с по пет години. След година обаче директивата все пак ще влезе в сила и у нас и родните железници може да изпаднат в затруднена ситуация при закъснения в графика си.
"Може ли Русия да влезе в клуба на петте водещи икономики в света към 2024 година?", пише в. "24 часа"
Властите обещават Русия да стане една от петте водещи световни икономики, но дори и техните цифри сочат, че изоставането продължава.
Правителството на Русия иска към 2024 година страна да влезе в клуба на петте най-големи икономики в света, "като гарантира темпове на икономически растеж, които са над световните", се посочва в указ на президента на Русия Владимир Путин.
Междувременно през последните 10 години икономиката на Русия не само не нараства, но се е свила с близо 11% от 1,78 трилиона долара през 2008 година до 1,58 трилиона долара през 2018-а, сочат данни на Международния валутен фонд (МВФ). През това време световната икономика е нараснала с 33%, икономиката на САЩ е прибавила близо 40%, а брутният вътрешен продукт (БВП) на Китай е литнал нагоре почти тройно. Всичко това дава основания да се съмняваме в способностите на руските власти да гарантират ускорен икономически растеж.