Оферти за между 20 и 32 милиона евро годишно предложиха петимата кандидати, които бяха допуснати в търга за отдаването на концесия на летище "София". Това стана ясно след отварянето на офертите в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).
Сред тях са Консорицум "Витоша", в който влиза британското Manchester Airport Group, Консорциум "Софткънект" с участието на летище "Мюнхен", "Фрапорт България", Консорциум "ССБ София Еърпорт ДжейВи" с участието на "Копенхаген еърпортс", както и "Еърпортс Де Пари" в консорциум с "ТАВ Хавалиманларъ Холдинг".
От тях най-висока оферта за 32,8 милиона евро годишно предлага воденият от Aeroports de Paris Group консорциум. Офертата е за инвестиции в размер на 903 милиона евро.
Обратно - най-ниската оферта е тази на консорциума "Витоша", в който влиза Manchester Airport Group. Те предлагат концесионно възнаграждение от 19,9 милиона евро на година. Планираните им инвестиции обаче са значително по-големи - от 1,29 милиарда евро.
Ето и как изглеждат всички пет оферти:
- Консорциум "Витоша" (Manchester Airport Group) - 19,9 милиона евро годишно концесионно възнаграждение, общо инвестиции от 1,29 милиарда евро, годишни приходи от 308,9 милиона евро;
- Консорциум "СофКънект" (Munich Airport) - 24,5 милиона евро годишно концесионно възнаграждение, 608 милиона евро инвестиции;
- Консорциум "ССБ София Еърпорт ДжейВи" (Københavns Lufthavne)- 26,05 милиона евро годишно концесионно възнаграждение, 625 милиона евро инвестиции;
- "Фрапорт България" ЕАД (Fraport) - 21 милиона евро годишно, 616 милиона евро инвестиции;
- Консорциум между "Еърпорт Де Пари" ЕС и ЕЙ и ТАВ Хавалинманларъ Холдинг" А. Ш. (Aeroports de Paris Group) - 32,8 милиона евро годишно, 903 милиона евро инвестиции, 152 милиона евро средни годишни приходи и общи приходи от 2,3 милиарда евро за целия период на концесията.
В 10-дневен срок предстои да се направи оценка на офертите.
Удължиха за 4-ти път срока за оферти за летище София
Предложенията ще бъдат отворени на 4 април т.г.
Какво предвижда концесията?
Условията на концесията предвиждат аерогарата да бъде отдадена за срок от 420 месеца или 35 години, като общата й себестойност се оценява на близо 3,9 милиарда евро или повече от 7,6 милиона евро.
Концесионерът ще има ангажимент да изгради трети терминал на летището, което трябва да се случи през първите 10 години от избирането му. Също така неговите общи инвестиции трябва да бъдат минимум 600 милиона евро.
От друга страна възнагражденията, които ще получава всяка една година от срока на концесията, трябва да бъдат в размер на не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности.
Бъдещият концесионер на летище "София" - който и да е той - ще трябва да изгради и нов пътнически терминал.
Кои са компаниите?
Manchester Airport Group
Manchester Airport Group (MAG) управлява три от основните летища във Великобритания - Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс и предоставя услуги на шест летища в САЩ. Нейните британски летища заедно обслужват 60 милиона пътници на година до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии.
Fraport
Fraport, операторът на летището във Франкфурт, е най-познатата от петте компании у нас. Тя управлява общо 26 летища по света, включително и тези в Бургас и Варна, както и 14 летища в Гърция.
Aéroports de Paris Group
Groupe ADP притежава и управлявала три международни летища в Париж - Charles de Gaulle, Orly и Le Bourget, както и общо 26 в света. Доскоро тя бе оператор и на летище "Ататюрк" в Истанбул, но дейността там бе прекратена и всички дейности бяха прехвърлени на летище "Истанбул" - новото най-голямо в света. Компанията управлява и македонските летища в Скопие и Охрид.
Летище "Мюнхен" и фонда Meridiam
Четвъртият кандидат е летище "Мюнхен", заедно с основания през 2005 година френски фонд Meridiam. Миналата година летището отчете продажби от над €1,5 милиарда за първи път в историята си.
SSB Sauerwein & Schaefer Bau AG
SSB Group работи от 1912 година и има редица приключени проекти в Европа и Турция. Компанията се занимава със строително консултантство и е собственост на турската ERG, която произвежда мебели. За летищен оператор в консорицума е посочен Копенхаген Еърпортс.
nsmilitia
на 09.05.2019 в 18:59:02 #1Какви 35 години бе? Втори марици ли ни пробутвате?!?!