Тайванските производители на чипове започнаха да купуват камиони за вода за някои от своите цехове, тъй като Тайван, който е водещият производител на полупроводници глобално, от утре ще затегне още повече ограниченията за водоснабдяване на фона на сериозната суша в страната, която може да засили кризата в доставките на чипове за световната автомобилна индустрия, предаде Reuters.

Някои производители на автомобили вече съкратиха производството, а Тайван е получил искания за помощ за преодоляване на недостига на автомобилни чипове от някои държави, включително САЩ и Германия.

Тайван е ключов център в световната верига за доставки на полупроводници за гиганти като Apple, но и за автомобилната промишленост по целия свят, ще започне в четвъртък допълнително намаляване на водоподаването към фабриките в централните и южните градове, където се намират големите развойни центрове в страната.

Нивата на водата в няколко язовира в централния и южния регион на острова са под 20%, след месеци на оскъдни валежи и рядко лято без тайфун.

"Планирахме най-лошото", каза министърът на икономиката на Тайван Уанг Мейхуа пред репортери във вторник. "Надяваме се, че компаниите могат да намалят потреблението на вода със 7% до 11%." С прогноза за още по-малко валежите през предстоящите месеци, Тайванска водна корпорация тази седмица заяви, че островът е навлязъл в "най-трудния момент".

Taiwan Semiconductor Manufacturing Co, най-големият производител на чипове в света, тази седмица започна да поръчва камиони за доставка на вода за някои от своите съоръжения на целия остров.

"Подготвяме се за бъдещото ни търсене на вода", каза TSMC пред Reuters, описвайки хода като "тест за налягане". От гиганта заявиха още, че до момента водният режим не се е отразил върху производството им. Както Vanguard International Semiconductor Corporation, така и United Microelectronics подписаха договори с компании за доставка на вода с камиони и заявиха, че това няма да влияние върху производството.

Vanguard заяви, че е започнал тренировка за транспортиране на вода до съоръженията си в северния град Синчу.

Тайванските технологични компании отдавна се оплакват от хроничен недостиг на вода, който се засилва, след като фабриките разширяват производството си след китайско-американската търговска война.

Въпреки уверенията, че с поръчките на камиони доставките ще продължат, даже и към момента съществува сериозен дефицит, който удари автомобилната промишленост. Ако планът на тайванските компании за доставка с камиони по някаква причина не сработи, както производството на чипове, така и това на автомобили може да премине през пълен крах точно след като отрасълът се надяваше на възстановяване след катастрофалната 2020 г.