Hennes & Mauritz (H&M) е наела Кристофър Уайли (Whisteblower), разкрил злоупотребата с лични данни от потребителски профили, коеято предизвика скандала с Cambridge Analytica. Уайли ще помогне на шведския търговец на дребно да анализира данни с изкуствен интелект, за да разбира по-добре нуждите на клиентите, пише Bloomberg.

Уайли е подписал консултантски договор с H&M, според говорителката на компанията Улрике Исааксон. Основната задача на Уайли ще бъде да помогне на H&M да разбират по-добре клиентите, продуктите и пазарите, както и да подкрепи разработването на "устойчив и етичен" изкуствен интелект, казва тя.

H&M вярва, че големите бази данни и изкуственият интелект могат да помогнат на компанията да се сдобият с разбирането, от което се нуждаят, след като инвентаризацията нарасна до рекордно ниво миналата година. През последните няколко години на компанията ѝ е трудно да се приспособи към нарастващия тренд на онлайн търговия и се опитва да настигне собственика на Zara Inditex.

През септември главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Персон заяви, че ефектите от обновяването на компанията скоро ще започнат да се наблюдават в продажбите, тъй като компанията разработи по-добри начини за прогнозиране на тенденциите и определяне на цените.