Топлите приятелски отношения между колегите в работния екип са прекрасни. Но винаги си струва да си припомним, че приятелството в офиса, освен положителните неща, може да има и отрицателни аспекти. В тази статия искаме обърнем внимание върху някои нюанси в офис отношенията

Известно е, че приятелската атмосфера и топлите отношения в работната сила имат положителен ефект върху ефективността на всички служители на компанията. В края на краищата, ние прекарваме повече време на работа, отколкото навсякъде другаде. И разбира се, всеки от нас иска да се чувства комфортно и спокойно там. Винаги можете да споделите проблемите си с колегите си, както и просто да се отпуснете и да говорите за интересни теми. Въпреки това, офис приятелствата, освен положителни моменти, могат да бъдат причина за много проблеми на работното място.

Снимка 348313

Източник: iStock

Положителните страни на приятелството в офиса

Топла и приятелска атмосфера

Сега ръководствата на много компании полагат усилия, за да създадат благоприятни условия за своите служители (корпоративни партита, тим билдинг на открито, материални стимули, бонуси за добра работа). Също така е много хубаво да отидете на работа, мислейки, че там ще срещнете приятели, с които можете да разговаряте, и да изпиете чаша кафе по време на почивката. Това може да озари работния ден и да добави разнообразие към деловите задачи.

"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.

Подкрепа от приятел

Не винаги е възможно да се намери човек в екипа, който би могъл безкористно да ви помогне при решаването на всякакви работни проблеми. Но ако имате такъв приятел на работа, това е страхотно! Той винаги ще идва на помощ и ще помага в трудни моменти. Приятел на работното място може честно и открито да ви каже за вашите недостатъци и да ви даде добър съвет. Да ви " покрие", ако трябва да отсъствате или ако закъснявате за работа.

Много хора получават добра работа или повишение по препоръка на приятелите си. Има и компании, които разработват програми за стимулиране на служители, които препоръчват свои приятели за свободни работни места.

В крак с всички събития в компанията

Хората, които държат само на себе си в екипа, нямат приятели и не общуват с колеги, като правило са лишени от необходимата информация за случващото се в компанията. Ако имате приятели на работното място, винаги ще сте наясно с всичко. Един приятел винаги ще може да ви каже много интересни и полезни неща.

Предупреждение за проблеми

Не е тайна, че всякакви форсмажорни ситуации могат да възникнат във всеки работен процес. И когато нещо се обърка и сте в сериозна беда, един приятел винаги ще ви предупреди за това.

В този случай винаги ще можете предварително да обмислите действията си и да прецените настоящата ситуация.

Снимка 349323

Източник: iStock

Негативни аспекти на приятелството на работното място

Излишни разговори в работно време

Винаги искате да говорите с приятелите си за работа или по абстрактни теми. Но ако прекарвате цялото си работно време в разговор с приятел, това със сигурност ще има отрицателно въздействие върху производителността ви. Особено, ако работите на компютър, пишете или правите нещо друго, което изисква внимание, точност и скорост.

Отношение на шефа към приятелството

Мениджмънтът като правило е двусмислен за приятелството в екипа. Разбира се, шефовете са доволни, когато всичко е спокойно в офиса, няма клюки и кавги. Те обаче се отнасят към приятелството между подчинените с голяма предпазливост. Според повечето мениджъри офисът не е място за приятелски събирания и приятелска комуникация. Те вярват, че най-важното за служителите е да работят ефективно и да увеличават печалбите на компанията. А всяка проява на приятелство е просто загуба на ценно работно време. Освен това шефовете са наясно, че служителите, които са приятели помежду си, винаги могат да се покрият един друг, ако е необходимо. И също така да скрие всякаква информация от тях.

Ненадеждни приятели

Може да се случи тайните, които споделяте помежду си, да станат достояние и на други служители и началници. Така че помислете, преди да говорите за каквото и да било с приятелите си. Също така, не бързайте да споделяте мнението и отношението си към началниците си. Всяка ваша тайна може да стане известна на целия екип, а това няма да доведе до добро.

Конфликти и ниска работоспособност

Често се случва дори най-близките приятели да имат спорове или конфликти по работни въпроси. Това може да бъде желанието да се получи същото свободно място и недоволството от размера на заплатата, както и неравностойното отношение на шефа. В резултат на това има спорове, конфронтации и нежелание да се ходи на работа. Всичко това може да повлияе неблагоприятно на способността за работа на целия екип. След всичко това възниква въпросът: да имаш или да нямаш приятели на работа? Разбира се, трябва да се сприятелите, да общувате с колеги и да се опитате да поддържате добри топли отношения с всички. Не бива обаче да се забравя, че има определена етика и подчинение в отношенията между служителите. Също така, не е необходимо да споделяте най-съкровените си мисли и тайни в работния колектив.