Кризата, която причини Covid-19, разкри сериозни пропуски в стратегиите на повечето компании и една от най-засегнатите области се оказва опитът на служителите. Това пише Forbes, позовавайки се на ново американско проучване. То е проведено от isolved - платформа за управление на човешкия капитал и в него са интервюирани 500 лидери по човешки ресурси.
92 на 100 потвърждават, че опитът на служителите е най-важен за успешния бизнес на компаниите и трябва да е основен приоритет през 2021 г.
Вицепрезидентът на isolved Джеф Уеб коментира, че "практиките се промениха много през изминалата година. Вече е изключително важно за фирмите не просто да постигат добри бизнес резултати. Специалистите по човешки ресурси трябва да се уверят, че служителите имат възможно най-добрия опит в сферата, в която кандидатстват за работа. Това е от първостепенно значение."
Доскоро се смяташе, че фокусът върху клиентите води до успех. Днес работодателите разбират, че най-добрият начин за постигане на фокус върху клиентите е чрез фокуса върху служителите. През последните месеци, когато много работници бяха съкратени, други получиха повече от всякога вниманието на своите ръководители. Разбира се, това бяха тези, които са най-ценни за тях чрез своите опит и умения. Защото във времена на криза наистина това е най-важното.
Очакванията на опитните служителите също са различни
Служителите, които осъзнават своите опит и умения вече държат да работят за компании с добър имидж и такива, които биха ги пожелали в дългосрочен план.
"Все по-невъзможно е да имате успешен бизнес без най-подходящите хора, които да работят за него. И то с цялата си всеотдайност", казва Джеф Уеб.
Как се разбира колко опитен е даден кандидат за работа?
Опитът на всеки служител, разбира се, е различен. Според HR специалистите той преминава през осем фази: набиране, наемане, назначение, развитие, ангажиране, благополучие, представяне и напускане. За да подобрят опита на служителите си, компаниите трябва да обръщат внимание на детайлите от всяка фаза.
Според анкета от САЩ, проведена сред 295 служители на пълен работен ден, служителите съобщават, че най-важното за тях е ученето, развитието, образованието и чувството за сигурност в собствената кариера. Бизнесът трябва да преосмисли тези неща.
Специалистите по човешки ресурси казват така: анализирайте всички фази и добавете стойност за служителя във всяка една от тях. Те съветват лидерите на компаниите да си задават въпроси като "Как се ангажират със служителите? Как да ги въведем в бизнеса, дори преди да са част от компанията? Служителите биха ли препоръчали компанията на други приятели? Можем ли да им плащаме навреме? Какви са предимствата, които предлагаме? Можем ли да им покажем път за развитие? "
Финалното заключение на HR специалистите е, че опитът на служителите е много важен, но още по-важно е отношението към тях от страна на работодателите. Защото компаниите, които успяват да привличат, обучават и инвестират в добри кадри, са тези, които ще печелят повече. А това няма как да стане без да задържат при себе си най-добрите си таланти.