Бизнес страниците на The Guardian са по-добър индикатор за посоката на икономиката от капиталовите пазари, показват резултати от проучване на централната банка на Великобритания, цитирано от Reuters.

В продължение на няколко години Bank of England е събирала данни за броя на употребата на позитивни думи и изрази в журналистическите материали като "растеж" и по-мрачни такива като "рецесия". И резултатът е, че анализът на използваните думи дава малко по-добра прогноза за бъдещето пред икономиката от цените на акциите - но по-малко от месечните проучвания сред бизнеса и домакинствата.

The Guardian, ляв всекидневник, е избран за проучването, тъй като е безплатен и лесен за сваляне. Включването на повече медии може да подобри резултатите, смятат от централната банка.

Месечните индекси на промишлеността и проучването на GfK сред потребителите остават най-полезните индикатори за определяне на икономическия растеж на Великобритания за следващите между един и три месеца.