Съветът на ЕС и Европейският парламент постигнаха предварително политическо споразумение за по-строги стандарти за емисиите на CO2 от нови леки и лекотоварни автомобили. Целта е да се премине към мобилност с нулеви емисии, предават световните агенции.

Беше постигнато съгласие за обща цел за намаляване на емисиите на CO2 с 55% за новите леки автомобили и с 50% за новите лекотоварни автомобили до 2030 година в сравнение с нивата от 2021 година.

Друга обща цел е за намаляване със 100% на емисиите на CO2 за новите леки и лекотоварни автомобили.

Германия казва "не" на забраната за продажба на коли с двигатели с вътрешно горене?

Германия казва "не" на забраната за продажба на коли с двигатели с вътрешно горене?

Евродепутатите гласуваха забрана за продажба на конвенционални автомобили в ЕС от 2035 година

"Това споразумение ще проправи пътя за съвременна и конкурентоспособна автомобилна промишленост в ЕС. Светът се променя и ние трябва да останем начело на иновациите. Вярвам, че можем да се възползваме от този технологичен преход", заяви Йозеф Сикела - министър на промишлеността и търговията на Чехия, цитиран от Reuters. Чехия в момента е председател на ЕС.

"Постигането на първото споразумение по предложение от пакета "Подготвени за цел 55" е силен сигнал, че ЕС е решен да постигне напредък към неутралност по отношение на климата и към екологичен преход. Мобилността с нулеви емисии ще бъде градивен елемент по отношение на целта за забавяне на изменението на климата", подчерта Анна Хубачкова - министър на околната среда на Чехия.

Споразумението съдържа клауза за преразглеждане, която ще гарантира, че през 2026 година ЕК ще направи задълбочена оценка на напредъка по отношение на постигането на целите за намаляване на емисиите със 100%.

Продажбите на нови коли в България скачат с 46% през септември

Продажбите на нови коли в България скачат с 46% през септември

В ЕС регистрациите растат с 9,6% през септември, при годишен спад от 9,9%