Закупуването на нов многоцелеви изтребител ще бъде обсъдено на 21 октомври по време на заседание на Съвета по отбрана във военното ведомство. Това заяви командващият ВВС ген.-майор Цанко Стойков при отбелязване на празника на авиацията и на Военновъздушните сили пред Паметника на летеца на пл. „Народно събрание” в София.
Припомняме, преди седмица военният министър Николай Ненчев на извънреден брифинг обяви, че преминаваме към пряко договаряне за ремонта на двигателите наличните ни изтребители МиГ 29. "За да постигнем по-добри условия, както по отношение на цената, така и по отношение на сроковете", обоснова министърът причината да не бъде обявена дейността с обществена поръчка.
Преди 104 години, на 16 октомври 1912 г., пилотът поручик Радул Милков и наблюдателят поручик Продан Таракчиев със своя самолет „Албатрос” изпълняват разузнавателен полет над Одринската крепост. Те успяват да хвърлят две ръчни гранати над гара Караагач.
Това е бойното кръщение на младата тогава българска военна авиация. Датата на първия боен полет в историята не само на нашата, но и на Европейската авиация - 16 октомври, е приета за официален празник на Военновъздушните сили на Република България.
На днешното отбелязване участваха председателят на комисията по отбрана в 43-то народно събрание о.р. ген. Михо Михов, министърът на отбраната Николай Ненчев, началникът на отбраната генерал Константин Попов, командирът на ВВС генерал-майор Цанко Стойков, военнослужещи и цивилни служители от военната ни авиация, ветерани и военни аташета на страните, акредитирани в България.
По повод празника на авиацията и на Военновъздушните сили Националният военноисторически музей (НВИМ) организира Седмица на авиацията. В работните дни на музея от днес, 12 октомври, до 16 октомври (неделя) посетителите на музея ще имат възможност да видят непоказвани експонати, свързани с живота на българските летци, оставили ярка следа в историята на България.
nmkas
на 13.10.2016 в 12:56:21 #2''Закупуването на нов многоцелеви изтребител '' Грипен" е замислен като самолет, съчетаващ висока ефективност, гъвкавост и издръжливост. Съкращението JAS произлиза от думите Jakt (въздушен бой), Attack (наземни удари) Spaning (разузнаване). Така се подчертава многоцелевата роля на изтребителя. Проектът за самолета е одобрен през 1982 година, когато шведското министерство на отбраната решава да проведе конкурс за създаването на нов самолет, отколкото закупуването на употребявани американски изтребители. Грипен (на шведски - грифон) е и символът на провинцията Сьодерманланд, където се намира град Линшьопинг, седалището на SAAB Основната мисъл, с която е създаден самолета, е той да развива високи скорости и да запазва изключителната си маневреност независимо от височината на полета. Съвременното му оборудване улеснява управлението. Грипен изисква три пъти по-малко средства за поддръжка от своя предшественик - Виген. Дизайнът му включва делтовидни крила, подобни на тези на Виген. Любопитен факт за самолета е, че той може да каца на обикновени магистрали и да се презарежда за по-малко от 10 минути с помощта на 5-членен екипаж. Едно от първоначалните изисквания е било самолетът да може да каца на 800-метрови писти. Това е постигнато с увеличаването на предните криле, които служат като въздушни спирачки. Усъвършенстваната аеродинамика позволява на Грипен да носи товари до 6500 килограма и в същото време да запазва високата си маневреност и да развива скорости от порядъка на 2 Мах
boris
на 13.10.2016 в 11:01:09 #1Обсъждат купуването на нов изтребител за ВВС ------------------------------------------------------------------------------------- Ха ха хааааа, Верно ли бе? От кога така?