Ден след като военният министър Николай Ненчев и полския му колега Томаш Шемоняк подписаха спогодба в сградата на военното ни министрество в София за ремонт на българските изтребители, от РСК "МиГ" публикуваха, че производителите се отказват от отговорност за тяхната последваща експлоатация, цитирана от Регнум.
"Както РСК МиГ по-рано бяха предупредили българската страна, че Полша няма лиценз за обслужване на тези самолети, корпорацията не поема отговорност за бъдещата им експлоатация", се казва в позиция на РСК.
До края на 2016 г. Полша ще отремонтира двигателите на шест изтребителя МиГ 29, които са на въоръжение в Българската армия.
Предполага се, че ремонтът ще бъде реализиран в полските държавни авиозаводи WZL 2 и WZL 4.
От агенцията припомнят, че след визитата на генсека на НАТО Йенс Столтенберг в София през януари българският военен министър бе казал, че страната ни планира да продължи контракта с Русия за обслужване на своите МиГ 29 след септември, когато изтича срока на сегашния договор. По-късно това решение бе променено като причина бе изтъкната високата цена на договора.
От РСК МиГ предупредиха, че в случая на ремонт на българските изтребители в Полша, те ще бъдат смятани за бракувани от концерна-производител.
posredstven
на 31.08.2015 в 00:08:48 #3шото не летят криза еврогейска
XXX
на 30.08.2015 в 23:32:16 #2Досега бяха готови да "поемат отговорност", обаче на доста дебела цена. Поляците още преди 25 години започнаха да си ремонтираха сами двигателите и го правят и в момента. И МиГ-овете им падат по-рядко от руските........ Интересно защо ли?
iii_krv
на 30.08.2015 в 20:29:26 #1Цитат: "...българският военен министър бе казал, че страната ни планира да продължава контракта с Русия за обслужване на своите МиГ 29 след септември, когато изтича срока на сегашния договор. Като причина бе изтъкната високата цена на договора..." ================ Нещо ми убягва смисъла на тези две изречения.