Миналата година беше успешна за акциите, търгувани на фондовите пазари в развитите икономики, са били най-успешно представилият се актив, показва изследване на Wall Street Journal. Общата доходност, постигната от акциите, листнати на S&P 500, надхвърли 30%, а тази от Stoxx Europe 600 - 25%. На трето място остава златото, което е донесло доходност от почти 20%.

Същевременно обаче луксозните продукти отчитат ценови спад, след като през последните десет години единствено растяха. "Пяната излезе от пазара", коментира съдружникът във Knight Frank и редактор на изданието Wealth Report, публикувано от компанията Андрю Шърли. "Хората осъзнаха, че не можеш просто да си купуваш неща и да очакваш да поскъпнат."

Следващите мита на Тръмп ще ударят европейските производители на луксозни стоки

Следващите мита на Тръмп ще ударят европейските производители на луксозни стоки

Световната търговска организация даде зелена светлина за налози върху стоки за до $7 милиарда

Според Wall Street Journal сред значимите причини, породили спада на луксозните стоки, е потреблението в Китай, което формира една трета от търсенето им в глобален мащаб.

"Има много несигурност на китайските пазари, а протестите в Хонконг затрудниха посещенията в града", каза председателят на борда на директорите на Fancy Color Research Foundation Идън Рахминов.

Глобалният пазар на луксозни стоки расте благодарение на блогърите

Глобалният пазар на луксозни стоки расте благодарение на блогърите

Той може да достигне $1,3 трилиона до 2025 година

Сред губещите през миналата година са класическите автомобили, чиято стойност е отбелязала понижение от 5,6%, според индекса на Групата на интернационала на историческите автомобили. Нейният основател Дитрих Хатлапа посочва, че това е първата година на спад, след като техните цени се изстреляха след Голямата рецесия.

По-малко е понижението при редките диаманти (около 1%) и изисканите вина, които са поевтинели с 3,6%.