Миналата година беше успешна за акциите, търгувани на фондовите пазари в развитите икономики, са били най-успешно представилият се актив, показва изследване на Wall Street Journal. Общата доходност, постигната от акциите, листнати на S&P 500, надхвърли 30%, а тази от Stoxx Europe 600 - 25%. На трето място остава златото, което е донесло доходност от почти 20%.
Същевременно обаче луксозните продукти отчитат ценови спад, след като през последните десет години единствено растяха. "Пяната излезе от пазара", коментира съдружникът във Knight Frank и редактор на изданието Wealth Report, публикувано от компанията Андрю Шърли. "Хората осъзнаха, че не можеш просто да си купуваш неща и да очакваш да поскъпнат."
Според Wall Street Journal сред значимите причини, породили спада на луксозните стоки, е потреблението в Китай, което формира една трета от търсенето им в глобален мащаб.
"Има много несигурност на китайските пазари, а протестите в Хонконг затрудниха посещенията в града", каза председателят на борда на директорите на Fancy Color Research Foundation Идън Рахминов.
Сред губещите през миналата година са класическите автомобили, чиято стойност е отбелязала понижение от 5,6%, според индекса на Групата на интернационала на историческите автомобили. Нейният основател Дитрих Хатлапа посочва, че това е първата година на спад, след като техните цени се изстреляха след Голямата рецесия.
По-малко е понижението при редките диаманти (около 1%) и изисканите вина, които са поевтинели с 3,6%.