"Трейс Груп Холд" АД, фирмата ремонтирала пътя Мездра-Своге-Нови Искър, на който катастрофа автобус и загинаха 16 души, коментира със свое становище до медиите рехабилитацията на участъка.

Фирмата поднася съболезнования за семействата на хората, които загинаха в тежката катастрофа по планинския път на Искърското дефиле. 

Със своето писмо те информират за дейностите, които са извършили като водещ партньор в обединение ДЗЗД "Трейс Своге", изпълняващо рехабилитация на пътя, която е стартирана на 29 септември 2011 г.

3 акта и 7 фиша има шофьорът на катастрофиралия автобус
Обновена

3 акта и 7 фиша има шофьорът на катастрофиралия автобус

В три версии търсят причините за катастрофата - във водача, в превозвача и в пътя

"Ремонтните дейности включват реконструкция и рехабилитация на 23 кръстовища, 5 тунела, 2 жп надлеза и 32 мостови съоръжения, възстановяване на пътната настилка и полагане на плътен асфалт по целия участък, допълнително монтиране и подмяна на предпазни съоръжения. Трасето преминава през 13 населени места", пишат те.

"Цялостната рехабилитация на пътя е извършена съгласно проекта и Техническата спецификация. Изпълнението е по стандарта на инженерите консултанти FIDIC т.нар. Червена книга. По този стандарт изпълнителят е длъжен да съгласува всичко с Инженера- Mott macdonald Bulgaria. Рехабилитацията се извърши по проект "Транзитни пътища", чийто инструментариум не позволява на проектантите да променят вече съществуващото трасе", допълват от фирмата.

"Асфалтовите настилки са изпълнени през 2014 г. , това е и годината , в която пътят е пуснат за експлоатация. Пътят е пуснат в експлоатация две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче, както е регламентирано в Наредбата започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г. Рехабилитацията е осъществена без да бъде спирано движението по тежкото трасе", коментира фирмата изпълнител.

"Как е поддържан пътя в този период, ние не можем да вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с дефекти, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. Установените такива, за този четири годишен период не са определящи и възпрепятстващи движението", обясняват те.

"Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ "Хемус" се пренасочи през Искърското дефиле. По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път", допълват от "Трейс Груп Холд" АД.

В своето писмо те добавят, че допълнително ще информират за свършеното от тях по обекта, след пускането му в експлоатация, както и че ще окажат пълно съдействие на разследващите органи.

Шофьори предупреждават за лошо сцепление на асфалта при завои

Шофьори предупреждават за лошо сцепление на асфалта при завои

Преди месец са уведомили МРРБ за недостатъчни ограничителни съоръжения и растителност, пречеща на видимостта по пътищата

Припомняме, шофьорът на автобуса, който катастрофира в събота край Своге, е карал линейка в София, преди да създаде фирмата си. Компанията е регистрирана в Божурище. При тежката катастрофа край Своге на 25 август загинаха 16 души. Сред загиналите е и 13-годишно дете.

Продължава разследването на катастрофата. Според данните от тахографа шофьорът се е движил с умерена скорост - 40-50 км в час. Пробата за алкохол на водача също е отрицателна.

Ден преди катастрофата е публикувано становище, че пътят не е в добро състояние, въпреки скъпия ремонт.

Местни жители твърдят, че въпросният участък от пътя е рисков.

В понеделник в манастира "Рождество Богородично", известен и като "Седемте престола", ще бъде отслужена панихида в памет на починалите.