От време на време в медиите се повявяват материали, които твърдят, че ако зареждате своя телефон, докато пътувате в автомобила си на път за работа, вредите на батерията. Всъщност, това е невярно.
Вярно е, че USB-порта в по-новите автомобили (или използваните адаптери от 12V вход за запалка към USB) зареждат телефона ви доста по-бавно, спрямо зарядното вкъщи - и особено ако устройството идва с т. нар. "бързо зареждане". Но всъщност това в никакъв случай не вреди на телефона, а напротив - дори може да помогне батерията ви да запази по-голям капацитет за по-дълго време.
Колкото по-бавно е зареждането, толкова по-малко стрес изпитва батерията, показва и изследване на Battery University. Това е особено валидно при зареждането на батерия, която има над 50% заряд. И е една от причините т. нар. "бързо зареждане" при телефоните (а вече и при електромобилите) да се изключва обикновено при 70 или 80% наличен заряд.
По-бавното зареждане (а и разреждане, както сочат данните на Battery University) водят до по-голяма възможност батерията да задържи по-голям капацитет при определен брой цикли на зареждане и разреждане.
Бавното зареждане помага на батерията и с още нещо. При преноса на енергия, батерията се загрява. А топлината е нейн враг. Някои производители, например Apple, препоръчват зареждането да става при околна температура между 0 и 35° C. Зареждането при по-високи температури може да увреди способността на батерията да задържа капацитет (тоест да "пада" по-бързо). Дори държането на батерия при твърде висока температура може да я увреди. Ниските температури също влияят на батерията, но само временно.
Цитираните в статиите проблеми, като "вашето устройство може да не се зареди изобщо", всъщност произлизат от самите зарядни. Няма проблем да зареждате телефона си в автомобила, но е важно да използвате качествени адаптери и кабели, сертифицирани от производителя. При некачествен кабел зареждането може да е твърде бавно и нестабилно, а при евтин адаптер може да липсва контрол на напрежението. Затова винаги се уверявайте, че ползвате оригинални аксесоари или такива от популярни доставчици, а не продукт на непознати марки - колкото и по-евтини да са те.
Неправилно функциониращото или повредено зарядно устройство може да осигури неподходящо захранване за телефона, което може да доведе до прегряване, повреда на вътрешните компоненти или, в редки случаи увреждане на устройството, предупреждават експерти.
Друг често цитиран проблем свързва зареждането на телефона ви с акумулатора на автомобила. Разбира се, ако акумулаторът ви не може да осигури достатъчно ток, за да стартира автомобила, след като сте заредили вашия телефон (с капацитет на батерията на телефона от средно около 3 000 mAh и капацитет на акумулатора между 60 и 72 Ah), е време да се замислите дали не ви е нужен нов акумулатор или ревизия на алтернатора.