Обявяването на отстъпки в цените на стоките, особено при разпродажби - когато очакванията са намаленията на цените да са по-големи - привлича като с магнит много хора. Възможността за покупка например на костюм от известна марка на половин цена е доста примамлива. Същото може да се каже и за много други артикули - от дрехи и обувки до стоки за бита.
Намалената с малко или много цена може да ни привлече да купим и неща, които не са ни необходими. Но това в случая е по-малката беда. Има и други "капани", на които може да попаднем, впускайки се "на лов" за покупки на стоки с ниски цени.
Първо трябва да се убедим, че цените на нещата, които възнамеряваме да купим, наистина са по-ниски от обичайните.
Обявената в рекламата отстъпка не означава автоматично, че на практика е така. Затова е добре предварително да проучим на място в магазини или на съответните сайтове какви са цените напоследък на стоките, от които се интересуваме (дрехи, обувки и т.н.).
След което, когато отидем в магазините с обявените "големи" намаления при разпродажби, ще можем да се ориентираме дали цената наистина е намалена, или всъщност е колкото обичайната за дадения вид артикули. В тази връзка разпространен рекламен трик е, търговците да вдигат цените 1-2 седмици преди планираните намаления, за да могат след това да окачат етикети с "отстъпки".
Има обаче и друг, "завоалиран" вариант, при който намалените стоки може да ни излязат скъпо - а именно, да не са качествени. Това се отнася особено за дрехи и обувки. Ако например дадена маркова дреха действително е със значително понижена цена, преди да се зарадваме на изгодната находка, трябва да внимателно да огледаме дрехата за "скрити" дефекти. Иначе много скоро може да се окаже, че тя е неизползваема.
Накратко, преди да се впуснем в покупки на стоки с "големи" намаления, добре е да сме наясно за следното: какво точно търсим, какви са обичайните цени на "намалените стоки" и качествени ли са те.