Всички обичаме да ходим на ресторант - някои го правят редовно, други по-рядко. Често обаче не забелязваме, че сервитьорите се опитват да ни накарат да похарчим повече пари, отколкото сме планирали. 

Ресторантите и сервитьорите използват различни трикове, за да печелят повече или спестят по нещо от всеки посетител.

Предлагаме ви някои ресторантски трикове, които надуват сметките или икономисват от полагащо се за парите ви качествено обслужване.

Снимка 238045

Източник: iStock

Твърде бързо прибират чиниите

Забелязали ли сте, че често сервитьорите са готови да приберат чиниите и друга посуда дори и да има много храна по него? 

Това се прави специално за д есе почувства клиентът неудобно пред празната маса и да си поръча нещо друго. Което води до по-голяма сметка от предвидената.

Въпрос без възможност за отказ

Много често сервитьорите използват въпрос, който всъщност не дава възможност на клиента да откаже поръчка. 

Така например, те питат: " Червено или бяло вино, искате?" 

На клиента е неудобно да отговори отрицателно и да откаже предложението за вино, дори и ако му се пие бира, безалкохолно или не предвижда да пие нищо.

Това е още един ресторантски трик за по-висока сметка

Снимка 342741

Източник: iStock

Все повече и повече вино

Когато поръчате вино, сервитьорът обикновено не забравя да е любезен и непрекъснато сипва от бутилката в чашата на клиента. 

Така бутилката свършва твърде бързо, а клиентът се поставя в неловка ситуация и се налага да поръча нова.

Това също е един от " невинните номера, които се използват, за да се накара клиентът да поръча повече и да харчи повече пари. 

Цената е за 100 грама, а не за порция

Има блюда, чиято цена в менюто е за сто грама, а не за порция - например при скъпи риби и други привлекателни храни.

Сервитьорите често не обръщат внимание на това и клиентът не винаги забелязва тази тънкост. Привлечен от интересното блюдо, човек с охота го поръчва, а при сметката се чуди на голямата сума, разминаваща се с неговите очаквания.

Снимка 354506

Източник: pixabay

Измамата с коктейлите

Много често менюто има т.нар. "маркови" за заведението коктейли с гръмки имена.

Не трябва да се подвеждате от претенциозното име: често този коктейл е микс от микс всичко, което остава на дъното на бутилките. И за да не го хвърлят ресторантите са разработили и прилагат такива уловки.

Трикове с лимони

Лимоните, също могат да бъдат предмет на елементарна измама. Някои сервитьори признават, че използват един и същ лимонени резени няколко пъти, тъй като това спестява пари.

Снимка 351381

Източник: iStock

Празнично меню

В определени дни или на определени дати има много хора в ресторантите. С най-голяма сила това се отнася за празници като Нова година, Свети Валентин и други подобни поводи да се отпуснем малко повече.

За такива случаи ресторантите са се изхитрили да предлагат т.нар. "празнично меню" и в него цените са доста по-високи от обикновено. А и то включва често неща, които не бихте си поръчали при нормална ситуация.

А сметката необосновано се надува по този начин.

Снимка 354508

Източник: pixabay

Икономии от бира

Наливната бира, която се сервира в ресторантите, примамва с вкусна пяна. Само че не всеки знае, че наличието на такава пяна не означава, че бирата, която ви поднасят е свежа. 

Много често бармани прилагат такъв трик - използват стария смесител на бира и получават от него пяна за доливане.

Да не говорим, че красивата пяна често отнема от обема на поръчаната напитка, който вие сте платили.

Снимка 354203

Източник: iStock

Чиста питейна вода

Как мислите, откъде идва водата, която ви носят в каната? Това не се прави във всички ресторанти, но често се случва водата да се наточва от кранчето. 

И тъй като много често след пикантна и солена храна се поръчва вода, това носи допълнителни печалби за ресторанта, тъй като водата в гарафата не се предлага безплатно.

Снимка 354505

Източник: pixabay

Пробутване на стари ястия

Много често в ресторантите има ястия, които никой не купува. Ето защо сервитьорите се опитват да се отърват от тях възможно най-бързо, преди изтичане на срока им на годност. 

Затова обръщайте внимание на това, когато сервитьорът прекалено натрапчиво ви съветва да опитате дадено ястие, като много вкусно. Престояли ястия се затоплят, сервират се много с допълнителни подправки или пикантни сосове и се пробутват на не подозиращите измамата клиенти.