Собственикът на Twitter и шеф на Tesla Илон Мъск загуби за кратко титлата си на най-богатия човек в света в сряда, според Forbes, съобщи Reuters. Това се случи, след като той купи "Туитър" с продажба на акции на компания си за електрически автомобили, за да финансира сделката за 44 милиарда долара.
Така Бернар Арно, главен изпълнителен директор на компанията-майка на 70 луксозни марки, LVMH, и семейството му за кратко взеха титлата на най-богатите в света, но днес са номер 3, с лично богатство от 158 милиарда долара, според Forbes. Компанията има 5000 магазина. Най-известните марки за мода и бижута са Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi, Bulgari и Tiffany's. LVMH притежава също Tag Heuer, марките за шампанско Moet & Chandon и Dom Perignon и Chateau d"Yquem.
Мъск, който държи първото място в списъка на Forbes от септември 2021 г., има нетно състояние от 219 милиарда долара. Той пое титлата от основателя на Amazon.com Джеф Безос, който към днешна дата е втори в списъка на най-богатите хора в света със 171 милиарда долара.
Акциите на Tesla, които загубиха повече от 47% от стойността си, откакто Мъск направи офертата си за закупуване на Twitter по-рано тази година, паднаха с 2,7%.
Нетното богатство на Мъск падна под 200 милиарда долара по-рано тази година - на 8 ноември, тъй като инвеститорите "изхвърлиха" акциите на Tesla заради притеснения, че изпълнителният директор и най-големият акционер на най-ценния производител на електрически превозни средства в света е по-зает с Twitter.
Освен Tesla, Мъск оглавява и ракетната компания SpaceX и Neuralink, стартираща компания, която разработва ултрависокоскоростен интерфейс мозък-машина за свързване на човешкия мозък с компютри.
Как Арно изгражда империята си?
72-годишният Арно е роден семейство на индустриални работници в Рубе, Франция. Учил е във водещото инженерно училище във Франция Cole Polytechnique. Той се присъединява към Family Construction Company през 1971 г. и помага за развитието на бизнеса с недвижими имоти. През 1984 г. с няколко финансови сътрудници купува проблемна холдингова компания с активи в текстил и търговия на дребно. През 1987 г. Louis Vuitton се слива с Moët Hennessy. На следващата година Арно купува дял от компанията, а през 1989 г. става неин мажоритарен акционер, председател и главен изпълнителен директор.
През следващите десетилетия те постигат целта си да изградят водещ световен луксозен конгломерат. "Едно от нещата, които правят нашата компания изключителна, е начинът, по който ръководителите мисля за марките, а именно, че трябва да бъдат вечни."
LVMH разчита на известни личности в маркетинг кампаниите си, за да привлича млади клиенти. Известно е и че Арно насърчава вътрешната конкуренция сред своите марки.
Идването на Ковид-19 можеше да бъде катастрофално за компания, която продава дизайнерски чанти, швейцарски часовници и едни от най-скъпите в питиета в света. Вместо това обаче пандемията се оказа добре дошла за бизнеса на LVMH и други компании за скъпи и луксозни стоки от висок клас, като Tesla и Lamborghini например. Как се случи - възможностите за разходи се свиха, сметките на богатите нараснаха и те харчеха повече за луксозни стоки.