Европейската комисия ще предложи да бъде затегнат техническият контрол за автомобилите и той да важи и за моторите с цел да бъде ограничен броят на катастрофите, причинени от неизправности на превозните средства, предаде Франс прес.
"Сигурността на колите е основен елемент за сигурността по пътищата. Пет от смъртните случаи по магистралите, регистрирани дневно, са свързани с технически проблеми", подчерта вчера говорителката на Еврокомисията Пиа Ахренкилде Хансен.
"Еврокомисарят за транспорта Сийм Калас ще представи нови правила за затягане на системите за контрол и прилагането на тези правила и за моторите", уточни Ахренкилде Хансен. Основното предложение е да стане задължителна в европейски мащаб инспекцията на мотори и скутери с две или три колела. В момента това не е така в редица европейски страни: Белгия, България, Кипър, Финландия, Франция, Гърция, Ирландия, Малта, Холандия, Португалия и Румъния. Всички други страни са въвели технически контрол за моторите и скутерите.
Калас ще поиска и годишни технически прегледи за колите над шест години и отчитането на километража на тези коли.
hellwitch
на 13.07.2012 в 12:08:58 #16г. е малко ниско. Повечето коли ги правят с експлоатационен период 10-12г и между 200-500хил км. в зависимост от класа и марката. Т.е. според мен трябва да се върне обстойния преглед пред КАТ за автомобилите над 15г., защото там минаването между капките струва човешки животи, а колите са вече "гробници" и ако не се поддържат активно(доста рядко е в БГ) почват сериозни конструктивни проблеми. Например не е рядко коли с гуми по стари от 5г, и АГУ заради, което двигателя едва киха и кашля. А колко хора въртят хиляди километри с проблемни лагери и т.н. ....