В своя всекиднeвен бюлетин CNN представи на своите читатели 3 от 15-те компании-иноваторки, които според медията представляват сериозно предизвикателство за досегашните играчи на пазара и са на път да отбележат началото на нова ера в сферата на предприемаческия бизнес.

Американската компания PatientsLikeMe, която специализира в сферата на здравната индустрия и медицинските проучвания, е създала онлайн общество, където пациентите могат да диагностицират и дискутират здравословното си състояние.

В интернет има изобилие от информация за различни заболявания, но има много малко ценни места, където можеш да споделиш директно какво е да живееш с тези болести.

PatientsLikeMe помага на пациентите да проследят своето здравословно състояние. Засега това общество има само около хиляда члена, но е една истинска съкровищница за компаниите, които се занимават с медицински проучвания. Само с няколко кликвания на мишката те могат да се осведомят за нуждите и специфичните фази на заболяванията на бъдещите си пациенти, спестявайки време за разпращането на въпросници и сортиране на резултати.

Друга компания, залагаща на неконвенционалните източници на енергия, които имат обещаващо бъдеще предвид тенденциозното намаляване на световните ресурси, е Bloom Energy.

Идеята на компанията е да популяризира използването на горива с твърди оксиди. Това ще направи възможно всяко домакинство да генерира своя собствена енергия. Клетките на горивото ще използват (а не изгарят) въглеводородно гориво и по този начин ще се отделя половината от въглеродния диоксид, който електроцентралите днес отделят.

Една клетка от това гориво ще бъде достатъчна за едно домакинство, излишната енергия ще може да бъде преразпределена към веригата. Най-големият недостатък на Bloom Energy е цената. Плановете на компанията са да намали цените на машините.В момента само една такава излиза $10,000.

Raydiance, е компания, която инвестира във всяка една област, свързана лазерната индустрия - медицина, космическо дело и др. Медицинските лазери формират пазар от $3 млрд. годишно. Raydiance излизат на него с инвестиция от $35 млн. и вече са си спечелили място под слънцето. 

Ултракъсият пулсов лазер на компанията е хиляди пъти по-прецизен от стандартните продукти и когато е правилно настроен може да унищожи всичко. От парче стомана до ракова клетка.

Независимо, че учени още използват USP лазерите от 1989 год., те са изключително големи като машини и трудни за насочване, докато Raydiance успя да смали своя продукт до размера на микровълнова печка. Специалитетът на микролазера е, че при отстраняване на материя не нагрява площта, която е около него.