Близо 60 процента от европейците са правили покупки чрез интернет през изминалите 12 месеца, докато в България и Румъния тези трансакции са съответно 17 и 11 на сто - най-ниското равнище сред 28-те, показват данни на Евростат. Това ясно показва, доверието на потребителите в тези страни към онлайн магазините.

Повечето онлайн покупки са били на облекло и пътувания, отколкото на хранителни продукти.

Най-голям е делът на интернет купувачите във Великобритания (82 процента от потребителите на интернет), в Дания и Швеция (по 79 на сто), в Германия (77 процента), в Люксембург (73 на сто), както и във Финландия (72 на сто).

Освен България и Румъния, сред страните с най-малък дял на тези потребители са Естония и Италия (по 29 процента).

В рамките на Европейската година на гражданите 2013 седмицата от 14 до 20 октомври е посветена на онлайн покупките. Миналата година в 28-те страни от ЕС една трета от потребителите на интернет да извършили покупки на облекло и спортни принадлежности, резервации за пътувания или ваканционни нощувки, докато през 2008 година те са били едва 21 на сто.

Следват покупките на книги и списания (23%), докато по-малко от всеки десети потребител на интернет е поръчвал храни онлайн, уточнява Евростат.