Ентусиастите от Сдружение „Български Локомотивен Форум" имат идея съвместно с БДЖ да организират атракционни влакове по интересни кратки маршрути. За да я реализират, те са привлекли като членове специалисти в различни области, консултират се с независими експерти, обменят опит с чуждестранни сродни клубове, съобщи News.bg.

Сдружение „Български Локомотивен Форум" вече се е заело с възстановяването на ретродизелов локомотив, доставян за БДЖ и индустрията през 60-те години. Локомотивът с номер 64.19 им е предоставен от минното предприятие „ГОРУБСО - Кърджали" през пролетта на тази година.

Председателят на сдружението - Марио Евстатиев, е инициатор на идеята за издирването, придобиването и възстановяването с атракционна цел на малки дизелови локомотиви, произвеждани в Германската демократична република от 1959 до 1975 г. Оказа се, че в България са останали не повече от 6-7 локомотива, като два от тях са уникални - последните от вида си, споделя Евстатиев.

На 5 май тази година след 40 години по жп линиите в България се завърна парният локомотив от влакa на Цар Борис III. След ремонт машината вече бе пусната в експлоатация и направи първият си круиз по линията Ловеч - Троян с британски туристи. Локомотивът тежи 180 тона и с едно зареждане може да измине над 200 км. Машината е използвана за траурната влакова процесия на починалия през 1943 година Цар Борис III.

Парният локомотив не случайно е бил използван за царския влак. Машината е единствената за времето си, която е развивала скорост от 100 км в час. Самият Цар Борис лично е поемал управлението на композицията.

В цял свят ретро влакове се наемат от фирми за семинари, коктейли, рождени дни и тим билдинг.