В ясно послание към синдикатите в САЩ и Канада Серджо Марчионе каза в сряда пред канадския вестник Globe and Mail, че сделка за партньорство има само 50 на 50 шансове за успех, поради липсата на напредък в преговорите с профсъюзните лидери.
Синдикатите на Chrysler трябва да се съгласят на по-ниски разходи за труд, до нива конкурентни с тези във фабриките в Япония и Германия.
Според най-новата версия на споразумението между компаниите, чието партньорство беше обявено за първи път през януари, Fiat ще получи първоначален дял от 20% в Chrysler в замяна на предоставяне на технологията за производство на малки автомобили и достъп до пазарите извън Северна Америка.
Компаниите са под натиск за постигане на сделка със синдикатите и облигационерите на Chrysler, преди 30 април - краен срок, определен от правителството на САЩ.
Chrysler беше предупреден от Вашингтон, че ще трябва да обяви банкрут, ако не успее да завърши сделката в срок.
Най-малкият от трите водещи компании за производство на автомобили в САЩ получи досега около $4 милиарда обезпечен кредит от правителството, от общо $6 милиарда предвидени за подпомагане на компанията, която се опитва чрез суап с привилегировани акции да редуцира $7 милиарда обезпечен дълг, останал от левъридж заема за покупката на фирмата от инвестиционния фонд Cerberus Capital Management. Cerberus притежава 80.1% от Chrysler, а германската Daimler - 19.1%.
За Fiat, сделка ще даде достъп до огромния американския пазар, което ще помогне на компанията да оцелее в най-лошата криза в индустрията от десетилетия.
Днес акциите на Fiat поскъпват в средата на сесията на фондовата борса в Милано с 1.75 на сто, до 6.96 евро.