Тази седмица големите инвестиционни банки се подготвят за Сделката на годината - излизането на борсата на Deutsche Bahn, най-голямата европейска железопътна и логистична компания. Ще бъдат предложени акции за € 8 млрд.

Железниците са един от най-големите активи, оставащи собственост на германската държава. Затова предстоящото IPO се определя като ключов момент в приватизационния процес в страната - както и глътка въздух за угрижените капиталови пазари, пише The Telegraph.

Планът предвижда Deutsche Bahn да се превърне в холдинг, контролиращ 75.1% от пътническия и товарния поток, както и всички действащи жп станции и железопътната мрежа.

Останалите 24.9% ще бъдат продадени чрез първично публично предлагане на акции. Надеждите на компанията са тя да бъде включена в националния индекс на сините чипове DAX.

Правителството предвижда да осъществи листинга през ноември или декември тази година. Повечето от парите, набрани чрез излизането на борсата,  ще отидат в правителствената каса, но вече се знае, че част от средствата ще отидат за инвестиционните програми на Deutsche Bahn в Германия и Европа.

Deutsche Bahn има 80 подразделения. Близо половината от приходите идват от транспорта на товари.

Правителството и Deutsche Bahn са ускорили частичното приватизиране на компанията, за да убедят инвеститорите, че независимо от световната кредитна криза, за нови листинги подкрепа ще има.

На капиталовия пазар напоследък се наблюдава, че пари се набират все по-трудно. Но тази седмица IPO пазарът показва знаци на разбуждане, коментира The Telegraph. В петък на LSE над два пъти повече от очакваното събра инвестиционното поделение на хедж фонда Brevan Howard, един от най-успешните в Сити.