Обаче за да привлече и по-млади клиенти, поделението за връзки с клиентите на Bayer HealthCare днес стартира онлайн игра за промоция на течните гелове Aleve, нов продукт изкаран на пазара през март.
Посещавайки уеб сайта http://www.aleviator.com/, ползвателите на Интернет могат да проследят фантастична историйка, която ги води през серия подсказки, вкарва ги и ги изкарва от сайтове на социални мрежи и блогове.
Всеки, който с кликовете си достигне до края на играта (костваща най-малко минута) ще допринесе за борбата с глобалното затопляне - Bayer ще направи дарение от $5 до $10 на Консервационния фонд. Кампанията ще трае месец.
С този трик се цели привличане вниманието на хората на възраст от 25 до 49 години към Aleve. Това лекарство срещу болки бе въведено още преди 13 години, но досега се е употребявало главно от хора над 50 за борба със симптоми по застаряването, предимно артрит и болки в гърба.
Течният гел на Aleve е предназначен за млади хора за борба с предартритни състояния или болки от спортуване.
Историйката на играта е, че два персонажа - Ал и Ев (той е учен, тя е разследващ журналист) са идентифицирали онлайн конспирация от организация известна като P.A.I.N. (People Against Internet Networking, Хора Срещу Интернет Мрежите, на английски Б.О.Л.К.А."). Играчите трябва да гледат видео подсказки и да посещават сайтове, за които се подозира че са атакувани от тази организация, като по този начин възстановяват информационния поток.
Маркетинговата компания, измислила тази промоция на Bayer, се казва Ignite Health. Последната се е специализирала в задачи свързани със здравеопазването и обяснява, че схемата е „широка метафора" на болкоуспокояващото.
Bayer се надяват, че играта ще стане „вирус", тоест хората ще започнат да си изпращат един на друг линка. Избран е този подход, тъй като той изглеждал най-добрия начин за достигане на целевата аудитория „там, където тя живее".
Над 50% от аудиторията на социалните мрежи била на възраст над 35 години и не само младежите играели игри онлайн.
Благотворителното дарение накрая е начинът, по който авторите ще „зарибят" хората да си изпращат един на друг „вируса". Посочва се: след като си привлякъл вниманието на потребителя за повече от 30 секунди, наистина е важно да има и някакво възнаграждение.
Тъй като младите обикновено проявяват негативно отношение към комерсиални послания, никъде не се рекламира открито марката Bayer. Никъде не се и казва, че ако успеят с играта, ще бъде направено дарение за Консервационния фонд - това е изненада. „Надежата ни е хората да харесат приключението и да кажат на някой друг".
Авторът на кампанията е добавил: „Рекламата вече не е публикуване на съобщения, а напротив, да се прави смислена връзка и да се остави някой сам да реши доколко иска да приеме".
Все пак всяка страница се идентифицира с малко синьо-жълто хапче с посланието „Осигурено ви от производителя на течния гел Aleve", така че да не бъдат подведени клиентите. Съобщението е с централна важност, защото в миналото компанията е била атакувана, че не слага етикети на комерсиалните си съобщения.
Вирус - маркетингът разчита на това, че хората ще си разпращат информацията, за да изглеждат забавни или умни. Един от успешните примери е рекламата на Smirnoff Ice, в която забавни хора пеят рап песничка.
Най-голямата заплаха е кампанията е да не изглежда на целевия пазар достатъчно готина. Но това няма да е фатално - за вирус маркетинг Bayer отделя близо 1% от маркетинговия си бюджет.
От Bayer са казали, че ще наблюдават внимателно развитието на ситуацията и ще изчислят какво ще е дарението за Conservation Fund.