Кампания в Интернет протестираше, че заведението за кафе тъпче китайската култура; събрани бяха над 500,000 подписа.
Китайските власти казаха на Starbucks, че заведението може да остане отворено, но там ще трябва да се продават и други марки, това отказа американците.
Забраненият град е построен през 1420 година и е бил дом а 24 императора до края на империята през 1911. Сега е посещаван от девет милиона туристи годишно. Обявен е от ЮНЕСКО за световно наследство.
Сиатълските Starbucks са казали, че китайското решение било „много характерно" и са уважили мотивите на сайта.
Вицепрезидентът на Starbucks за Голям Китай е казал: „Имаше няколко избора, единият от тях бе да продължим, но това нямаше вече да носи името Starbucks".
„Накрая решиме, че нашият обичай по света не е да имаме търговски обекти под някакво друго име, така че избрахме да напуснем".
Starbucks имат близо 200 заведения в Китай. Те отвориха магазина си в Забранения град преди седем години, а преди две години трябваше да махнат знака на марката си заради културна чувствителност.
Но магазинът продължи да бъде източник на недоволство.
Лицето, водило кампанията против Starbucks е Руи Ченжанг от държавната китайска телевизия. Той е казал, че присъствието на кафетарията „нарушава тържествеността на Забранения Град и тъпче китайската култура".
Дворецът сега е в реставрация, която включва и заглушаване на комерсиалния аспект. Броят на магазините вече е намален наполовина.
tobli
на 17.07.2007 в 12:39:19 #2Даааа има да се учим от китайците. Само че там е комунизъм,а тук разграден двор и политиците са ни за смърт чрез особено жестоки китайски мъчения!!!
kaloian
на 14.07.2007 в 22:30:23 #1браво! имаме много да се учим от китайците - може да почнем от бесене на корумпирани политици например