Онлайн купувачите в САЩ са изхарчили рекордните $733 млн. по време на кибер понеделника според компанията за пазарни изследвания comScore, пише Ройтерс.

Кибер понеделникът е първият понеделник след Деня на благодарността и в САЩ се счита за сигнал за начало на онлайн пазаруването, свързано с предстоящите празници. След почивните дни потребителите се връщат на работа и търсят в Мрежата това, което не са намерили в традиционните магазини.

Спрямо същия ден на предходната година, увеличението на общата стойност на закупените стоки е 21%. Броят на онлайн купувачите в САЩ се е увеличил с 38% спрямо предишната година. Средната сума, изхарчена от купувач, е спаднала с 12%, което отчасти се дължи на солидните търговски отстъпки през този ден.

Изследователите от ComScore също така отдават по-малкото изхарчени пари на човек на многото на брой новаци в този вид пазаруване, които средно харчат по-малко от опитния интернет ветеран.

Данните са показали, че 60% от парите, изхарчени по време на Кибер понеделника, идват от служебни компютри, така че работодателите могат да са наясно какво правят служителите им през този ден.

От comScore добавят, че 44% от населението на Мрежата в САЩ пазарува по време на Кибер понеделника.

Нека сравним горните данни с изследване на Forrester Research за западна Европа. Прогнозира се, че през тази година в онлайн пазаруване по Коледа в ЕС ще бъдат изхарчени €51 млрд. Великобритания ще запази лидерството си и тази година, като гражданите на Острова ще изхарчат почти 20 млрд. евро онлайн.

Увеличението на продажбите спрямо предходната година се очаква да е 58% и то се дължи на по-бързият Интернет, все по-малко време на разположение за покупки, увеличено доверие в бързината и надеждността на този вид пазаруване.

31% от разходите на европейците в Мрежата по Коледа ще са за пътуване. За медии (книги, софтуер, музика, билети за събития и т.н.) ще отидат 14% от общата сума, също толкова - за електроуреди. Хранителните стоки ще глътнат 11% от бюджета за онлайн шопинг.

Освен британците, активно пазаруват по Интернет и германците и шведите - близо 70%. Най-навън от пазаруването в Мрежата е Гърция. Португалците, ирландците и жителите на Великото херцогство също не са много активни онлайн купувачи. Като цяло южна Европа пазарува онлайн по-рядко, отколкото северната част на континента.

За пръв път тази година се забелязва ръст на онлайн покупките от октомври, но на търговците е ясно, че основните покупки ще бъдат направени през четирите седмици преди Рождеството, дори през последните две седмици.

Forrester не разделят оптимизма на comScore и заявяват, че между Кибер понеделника и Коледа американците ще похарчат онлайн еквивалента на €23 млрд., сравнено с €19.6 млрд. от британците между октомври и декември при несъпоставим брой на населението на двете англосаксонски страни.

И въпреки че трудно могат да се съпоставят методологиите, има очаквания в края на следващата година британците да изпреварят американците по стойност на покупките, направени по Интернет в чест на Коледа.