Победителят в тазгодишния финал на Шампионската лига ще прибере солидната сума от 126 милиона евро според проучване, направено по поръчка на MasterCard. Ударната комбинация от официални награди, увеличаване на стойността на отбора, засилени телевизионни и медийни права и по-висока стойност на бранда ще помогнат на победителя да спечели гигантски приходи, докато загубилият отбор ще се примери със 73 милиона евро.
Докладът MasterCard Heart of Sports Commerce изчислява, че финалът между висшите клубове в Европа сега е на стойност около €369 милиона - €17.5 милиона увеличение на стойността спрямо финала през миналата година. Това увеличение се дължи на това, че на финала на UEFA Champions участват два отбора, за които се смята, че са едни от най-ценните футболни брандове.
Преди Олимпийските и Параолимпийските игри в Лондон следващата година столицата на Великобритания се очаква да спечели ползи от €52 милиона, докато привърженици на футбола се събират да гледат мача в събота вечер и харчат пари в баровете, клубовете и хотелите в града.
Не само Лондон обаче ще обере плодовете от тазгодишния финал на Шампионската лига. Родният град на клуба, който спечели финала, ще получи икономическа „инжекция" от €18 милиона чрез комбинация от повишаване на туризма и увеличаване на местните разходи.
Финалът е среща между два от най-силните спортни брандове в света: Манчестър Юнайтед и Барселона. Списание Forbes миналата година посочи Ман. Юн. като най-ценния спортен бранд на планетата, докато Барселона беше поставена на 8-мо място в таблицата на лигата.
Латинска Америка ще се облагодетелства с до €100 милиона от финалната среща на Шампионската лига. Докладът прогнозира, че финалът тази година се очаква да предизвика рекорден интерес в страните от Латинска Америка. Общо 12 латиноамерикански играчи са част от двата отбора на финала и предвид че за около 40% от населението на Южна Америка се вярва, че са с испанско потекло, интересът от този континент ще достигне нови висоти през тази година.
Фактология: Сравнителна разбивка на икономическото влияние на финала на Шампионската лига 2011/2010/2009
Влияние | 2011 суми | 2010 суми | 2009 суми |
Дейности, свързани с домакинството на финала | €52 милиона | €50 милиона | €45 милиона |
Ползи за клуба, спечелил финала | €126 милиона | €120 милиона | €110 милиона |
Дейности, асоциирани с града на клуба-победител | €18 милиона | €17.5 милиона | €15 милиона |
Ползи за клуба, изгубил финала | €73 милиона | €70 милиона | €65 милиона |
Дейности, асоциирани с европейската спортна икономика | €100 милиона | €94 милиона | €75 милиона |
Общо икономическо влияние на Финала на UEFA Champions League Wembley 2011 | €369 милиона | €351.5 милиона | €310 милиона |
Икономическият ефект от финала на Шампионската лига на Уембли:
- Лондон, градът домакин, ще има икономически ползи в размер на €52 милиона.
- Клубът, който спечели в събота вечер, ще подобри състоянието си с около €126 милиона - €16 милиона повече в сравнение с последния път, когато Manchester United FC и FC Barcelona играха един срещу друг в Рим през 2009 г.
- Отборът, който изгуби финала, ще се радва на приходи от €73 милиона.
- Европейската спортна икономика ще получи стимул от €100 милиона.
- Интересът от Латинска Америка би могъл да генерира до €100 милиона под формата на икономически дейности.