Цената за преминаване ще се изчислява по „единна методика", която още не е утвърдена, но чиновници са посочили, че може да достигне до 4 рубли на километър.
Путин през есента бе посочил, че проектозаконът е насочен към закрепване гаранциите за инвеститорите, а не за удобство на автомобилистите. Тъкмо това се вижда от резултатите на днешното заседание.
Според проекта, платен може да стане всеки автомобилен път за общо ползване, който е подложен на предварителна реконструкция и има безплатен алтернативен обходен вариант. Обаче безплатният път може да е до три пъти по-дълъг от прекия маршрут, който вече ще се плаща. А ако мост или тунел направят пътя платен - то безплатната алтернатива въобще няма ограничение за дължина.
Вложениятa си инвеститорът ще връща не от такси за преминаване, а от наемите от бензиностанциите, складовете и супермаркетите в крайпътните терeни. Авторите на проекта все пак не са се решили да пуснат изцяло частниците вътре в бъдещия бизнес: „платените автомобилни пътища могат да са собственост само на държавата или на кметствата (общините)".
Експерти считат, че в този си вид законопроектът не може да бъде приет - не са разяснени най-спорните моменти: точно описание какъв може да бъде околният път и това, че платеният път може да бъде само ново построен, а не съществуващ и ремонтиран. В противен случай данъкоплатците ще плащат два пъти един и същ път. Реконструкцията засяга само горния слой, не повече от 40% от пътната настилка, а пътят е бил строен от транспортните данъци.
„Платени трасета има смисъл да се строят само там, където съществуващите пътища не се справят и има голяма интензивност на движение на автомобилите. За Московска област това са 50 -70 км. надалеч от Москва - по-нататък просто няма смисъл да се строят платени пътища. Платен път Москва - Владивосток няма да е привлекателен за нито един инвеститор, както и платени пътища в слабо населения Сибир. Междувременно 30 млн. души в Русия живеят в населени пунктове, които нямат достъп до федералната пътна мрежа".
Затова, докато не е изградена нормална пътна мрежа, да се говори за платени пътища е „престъпление", счита депутатът в Държавната дума Похмелкин. Според него, тъй като пътният данък е достатъчно висок, парите събирани от шофьорите са достатъчно не само за поддържането на съществуващите пътища, а и за строителство на нови. Но в пътното строителство има твърде много кражби и е виновно „изпразването на пътния фонд за последните шест години".
Едно е сигурно за момента: строи се платен маршрут Москва - Петербург. Цената за преминаване в Московска област ще е 1,5-4 рубли за километър, в Ленинградска област 1,2-3,09 рубли. При цена 4 рубли за километър (макар първоначално да бе обещана цена от 1 рубла), от Москва до Петербург с кола ще струва близо $100 - без да се слага бензина. Но нали това ще бъде пътуване по магистрала с осем платна, с разрешена скорост 150 км/ч.
alibaba
на 03.04.2007 в 17:12:28 #7Тукашните лайнари искат да направят 50 км. магисирала по равното, а да се таксува цялата магистрала (за Тракия става въпрос) което си е пладнешки обир.
Nigel
на 30.03.2007 в 12:05:48 #6депутатът в Държавната дума Похмелкин ---------- И тоя се е изметнал от име. Надявам се да не гласува когато състоянието му отговаря на фамилията
nono
на 30.03.2007 в 11:30:41 #5Пълни говнари са руснаците. Всичките им лайна цял свят ги разбира. Гадост! Да се махат от БГ,защото ни цапат и нас!
pasho
на 30.03.2007 в 10:50:09 #4българин Регистриран на: 17.07.2006, 03:01 Пуснато на: 30.03.2007, 02:01 Да ама нали си настроиха вили, хотели, имоти кадето можеше да се застрои...
aisogludingfioler
на 29.03.2007 в 23:42:26 #3Еми Русия кво искате.....
321
на 29.03.2007 в 23:14:09 #2По тоя път ще пътуват само олигарсите и мафиотите. Останалите крепостни селяни и бедняци ще се придвижват по черни пътища. хи хи хи.
Bulgarian
на 29.03.2007 в 18:12:18 #1Към робовладелска държава с крепостно право вървят тия нещастници